English

لزوم ارزیابی اولیه متسابقین پیش از برگزاری مسابقات استانی

یکی از داوران چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان قم بر ضرورت ارزیابی و سنجش اولیه متسابقین جهت حضور در مسابقات مرحله استانی قرآن را امری الزامی دانست و گفت: باید پیش از برگزاری مسابقات در یک مرحله سنجش صورت بگیرد تا شاهد حضور شرکت‌کنندگان ضعیف در این مرحله از مسابقات نباشیم.

لزوم ارزیابی اولیه متسابقین پیش از برگزاری مسابقات استانی

به گزارش خبرگزاری موج قم، خانم میرغیاثی در حاشیه چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه شاهد حضور کمرنگ شرکت کنندگان در مسابقات قرآن بودیم که بخشی از آن به شرایط خاص کرونایی جامعه مربوط می شود که شمار بسیاری از شرکت کنندگان از حضور در مسابقه امتناع کردند.

وی سطح کیفی برگزاری مسابقات را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: سطح کیفی مسابقات امسال قوی نبود و نسبت به سال های گذشته با کاهش مواجه بودیم و یکی از مهمترین دلایل آن را نیز می شود محدودیت های کرونایی ذکر کنیم که برامور مختلف از جمله مسابقات قرآن نیز تاثیر گذاشته است.

میرغیاثی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از اضافه شدن بخش پرسش و پاسخ شفاهی مفاهیم قرآن کریم از متسابقین گفت: متاسفانه شاهد بودیم در این زمینه اطلاع رسانی ضعیفی انجام شده بود و اغلب شرکت کنندگان آمادگی لازم را برای پاسخگویی به سوالات این بخش را نداشتند.

وی با اشاره به پیامک ارسالی به شرکت کنندگان برای حضور در این مسابقات بیان کرد: در پیامک ارسالی به شرکت‌کنندگان اعلام شده بود که برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مسابقات مراجعه کنند در حالیکه باید اطلاعیه کتبی برای کلیه متسابقین ارسال می‌شد و آن‌ها را آگاه می‌کردند.

داور چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن بیان کرد: یکی از دلایل افزودن این بخش به مسابقات لزوم توجه به مفاهیم قرآن کریم همراه با حفظ و قرائت آن بود که اقدام مثبتی است و نشان می‌دهد مسابقات قرآن در حال حرکت به سمت مفهوم‌محوری است اما برنامه‌‌ریزی دقیقی برای اجرای آن انجام نگرفت و کیفیت اجرای آن بسیار پایین بود.

وی با تاکید براینکه افزودن این بخش به مسابقات موجب افزایش اضطراب شرکت کنندگان شده است، گفت: هدف از اجرای بخش مفاهیم به صورت شفاهی در مسابقات قرآن، افزایش اهیمتی و توجه متسابقین به درک معانی قرآن بود که با این نحوه برگزاری این مسابقات به این هدف نرسیده‌اند.

داور بخش وقف و ابتداء چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان قم تصریح کرد: بسیاری از قاریان و حافظان قرآن کریم که در اجرای خود بی‌نظیر عمل کردند، در بخش مفاهیم به علت استرس و اضطراب ناشی از پرسش شفاهی این بخش، ضعیف عمل کردند و این امر سبب کاهش امتیاز و رتبه آنان شده است که عادلانه نیست.

وی گفت: بهتر بود که آزمون مفاهیم قرآن کریم به صورت کتبی و تستی در سایت مسابقات بارگذاری می‌شد و شرکت‌کنندگان پیش از حضور در مسابقات در آن شرکت می‌کردند.

میرغیاثی با بیان اینکه شایسته است اداره کل اوقاف استان قم نسبت به برگزاری دوره های آموزشی قرآنی به علاقمندان اهتمام داشته باشد، تصریح کرد: در این زمینه موسسات قرآنی بسیار پررنگ و موثر عمل کردند در حالیکه از اوقاف انتظار می‌رود تا با برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از آغاز مسابقات و یا ارزیابی اولیه از متسابقین سبب افزایش و تقویت مهارت‌های آنان شود.

داور بخش وقف و ابتداء چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان قم ارزیابی و سنجش اولیه متسابقین جهت حضور در مسابقات مرحله استانی اوقاف را امری الزامی دانست و تصریح کرد: بررسی میزان آشنایی متسابقین با رشته مورد نظر که در آن ثبت نام کردند باید پیش از مسابقات در یک مرحله انجام شود تا شاهد حضور شرکت‌کنندگان ضعیف در این مرحله از مسابقات نباشیم.

میرغیاثی خاطرنشان کرد:برخی از حافظان و قاریان قرآن کریم که از سطح کیفی بسیاربالایی برخورد هستند اما به دلیل اطلاع نداشتن از زمان و نحوه برگزاری مسابقات در این دوره حضور ندارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه