English

چهارمین برنامه ادبی «خط به خط» منتشر شد

چهارمین برنامه ویدئویی «خط به خط» که به نقد و بررسی مجموعه شعر «حاشا» آخرین اثر منتشر شده‌ی رضا یزدانی اختصاص دارد، در فضای مجازی حوزه هنری قم منتشر شد.

چهارمین برنامه ادبی «خط به خط» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، در چهارمین برنامه ویدئویی « خط به خط » محمد میرزایی بازرگانی به عنوان مجری و سید محمد بهشتی به عنوان کارشناس درباره جدیدترین اثر رضا یزدانی با نام «حاشا» به گفنگو نشسته‌اند. این برنامه ویدئویی که به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم تهیه شده عصر چهارشنبه 10 دی ماه 1399 در فضای مجازی منتشر شد.

در ابتدای این ویدئو محمد میرزایی بازرگانی به معرفی مجموعه شعر «حاشا» که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده‌است می‌پردازد.

همچنین سید محمد بهشتی منتقد ادبی سخنان خود را با بررسی طرح جلد این مجموعه شعر و نام آن آغاز می‌کند.

وی در بررسی فنی و محتوایی این کتاب می‌گوید: «عمده اشعار این مجموعه نیمایی‌های آن است که برگ برنده مجموعه به حساب می‌آید و اگر نیمایی‌های این کتاب نبود با مجموعه‌ای متوسطی روبرو بودیم. اشعار نمایی عیار کتاب را بالا برده و اتفاق خوبی در این مجموعه است.»

بهشتی در ادامه خاطرنشان می‌کند: «ترجیحم من این است که با قالب‌های متنوع و تجربه‌های متفاوتی از شاعر روبرو بشوم. ممکن است که هر شاعری آنقدر فرصت تجربه کردن نداشته باشد که بتوانند از اشعارش را دسته‌بندی کند و مجموعه‌های متعدد خوبی منتشر کند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «البته بعضی‌ها زیاده‌روی می‌کنند و کارشان انسجامی در عین کثرت ندارد، باید مجموعه اشعار در عین تنوع، انسجام هم داشته باشد و برداشتی از حالات کلی یک شاعر باشد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «بعضی شاعرانی که تازه به حوزه سرایش پا گذاشته‌اند نگاه درستی به شعر نیمایی ندارند و فقط به قالب توجه می‌کنند. دریچه‌ای که نیما به شعر گشود بسیار بیشتر از یک قالب جدید بود. روح شعر نیمایی بسیار مهم است. مثلا عاطفه در شعر نمایی متفاوت‌تر، اجتماعی‌تر و انسانی‌تر از شعر قدما است.»

برای تماشای این برنامه ویدئویی و شنیدن بخشی از اشعار این کتاب با صدای محمد میرزایی بازرگانی می‌توان به کانال‌های ارتباطی ادبیات قم در آپارات به نشانی: https://www.aparat.com/adabiatqom ، در اینستاگرام به نشانی https://instagram.com/adabiatqom?igshid=1w6xtuujoshm4 ، در پیام رسان تلگرام به نشانی: https://t.me/joinchat/AAAAADvNpvOgKHdSFCpxwg و در ایتا به نشانی: http://eitaa.com/adabiatqom مراجعه نمود.

واحدهای تخصصی حوزه هنری قم با بروز بیماری کوئید 19 برای پر کردن خلاء لغو جلسات و محافل حضوری، اقدام به برنامه‌سازی و اجرای محافل مجازی و انتشار آنها در فضای مجازی کرده‌است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه