English

بررسی رمان «سفر به قلعه خورشید» در عصرانه داستان مجازی

سی‌امین عصرانه داستان حوزه هنری قم که به نقد و بررسی رمان «سفر به قلعه خورشید»‌ اختصاص دارد و به صورت ویدئویی تولید شده، در شبکه‌های اجتماعی این حوزه در دسترس عموم مخاطبان قرار می‌گیرد.

بررسی رمان «سفر به قلعه خورشید» در عصرانه داستان مجازی

به گزارش خبرگزاری موج قم،‌ با گسترش ویروس کرونا سی‌امین عصرانه داستان حوزه هنری که به نقد و بررسی رمان « سفر به قلعه خورشید »‌ اختصاص دارد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این ویدئو فهیمه شاکری مهر در جایگاه مجری کارشناس به گفتگو با رقیه بابایی نویسنده رمان و فاطمه نفری منتقد ادبی می‌پردازد. کتاب «سفر به قلعه خورشید» که نخستین اثر منتشر شده‌ی نویسنده اثر است، درباره سفر پسری است به اسم سحاب که از مدینه تا مرو همراه کاروان امام رضا (ع) می‌شود و در سر آرزوی کاتب شدن دارد.  

در بخش نخست عصرانه داستان، مجری کارشناس برنامه در گفتگو با نویسنده به چرایی انتخاب این موضوع برای نوشتن رمان نوجوان و مسائل پیش‌روی نویسنده یک رمان تاریخی می‌پردازد. در این بخش همچنین درباره کتاب و شخصیت سحاب همچنین دیگر اثر رقیه بابایی «حنانه‌شو» که مجموعه‌ایست داستانی درباره پیامبر گرامی اسلام، صحبت می‌شود. در بخش نقد نیز فاطمه نفری به نقاط قوت و ضعف این رمان می‌پردازد.

علاقمندان برای تماشای ویدئو سی‌امین عصرانه داستان می‌تواند از ساعت 18 روز پنجشنبه 24 مهر ماه 1399 به صفحات آپارات، ایتا و تلگرام ادبیات قم به نشانی adabiatqom@ مراجعه نمایند.   

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه