English

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم:

اجرای قرارداد برنامه‌ریزی استقرار چرخه بهره وری در شهرداری قم شروع شد/گام بلند شهرداری قم به سمت کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری

رئیس ستاد شهرهوشمند شهرداری قم گفت: قرارداد برنامه‌ریزی استقرار چرخه بهره وری در شهرداری قم به شرکت مشاور ابلاغ شد.

اجرای قرارداد برنامه‌ریزی استقرار چرخه بهره وری در شهرداری قم شروع  شد/گام بلند شهرداری قم به سمت کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری

همایون یزدان پناه در گفتگو با خبرگزاری موج در استان قم با اشاره به ابلاغ قرارداد برنامه‌ریزی استقرار چرخه بهره وری در شهرداری قم به شرکت مشاور  اظهار داشت: برای اولین بار به صورت نمونه ، در جهت افزایش بهره‌وری اصولی در شهرداری ها  ، شهرداری قم   انجام  مطالعه شده این برنامه  را شروع نموده است.

مدیر نوسازی و تحول سازمانی  شهرداری قم افزود: براساس این قرارداد  ، مطالعاتی در مورد وضعیت موجود شهرداری قم توسط مشاور انجام می‌شود تا بر اساس  وضع موجود و تعیین وضع مطلوب  ، به برنامه ریزی مناسبی دست یابیم و چرخه بهره‌وری را عملیاتی نمائیم.

وی تصریح کرد: با طرح مطالعاتی مذکور ، بهره‌وری شهرداری هر سال اندازه گیری  می‌شود و در جهت کاهش هزینه‌ها و اثربخشی  اقدامات و افزایش بازدهی گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

یزدان پناه عنوان کرد: طرح مطالعاتی مذکور تا پایان سال جاری ( 1399 )  انجام ی می‌شود.

ایشان اذعان داشتند :  ما برآنیم تا با نگرشی مطالعاتی براساس علم و پژوهش اتفاق موثری در شهرداری  بیفتد و طبق استانداردهای بومی بتوانیم به طرحی موثر در افزایش بهره‌وری شهرداری قم  دست یابیم.

وی بیان کرد: این یک برنامه مدون و مطالعه شده خواهد بود  که علاوه بردارا بودن  نقشه راه ،  یک برنامه عملیاتی حرکت  از وضع موجود تا وضع مطلوب و به صورت چرخه ای توسط مشاور ارائه می‌دهد.

رئیس ستاد شهرهوشمند شهرداری قم در تشریح مراحل اندازه‌گیری بهره‌وری در این قرارداد خاطرنشان کرد: برای شناخت وضعیت موجود بایستی ابتدا انواع شاخص‌های کمی و کیفی مناسب در هر زمینه و در تمام سطوح مورد ارزیابی دقیقی قرار بگیرد.

وی گفت: در این مسیر به گام‌های مهمی همچون مطالعه بهره وری در سازمان های مشابه ملی و بین المللی و مطالعه و شناخت وضع موجود بهره وری در شهرداری قم نیاز داریم، همچنین طراحی شاخص‌ها در حوزه های مختلف همچون حمل و نقل، شهرسازی، خدمات شهری، مالی اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، فنی و عمرانی در این طرح مطالعاتی مد نظر است.

یزدان پناه افزود: تعیین و اندازه گیری شاخص های عمومی بهره وری و اختصاصی در شهرداری قم اهمیت زیادی دارد و بر آن اساس  وضعیت موجود با اجرای چرخه بهره وری بهبود یافته و اندازه آن به صورت سالیانه قابل ارائه  خواهد بود.

وی تصریح کرد: در تحلیل و ارزیابی فرهنگ بهره وری بسیاری از ریشه های عقب ماندگی بهره وری سازمان ها و خصوصا شهرداری مشخص و می توان از تحلیل ها به راهکارهای عملی نیز دست یافت.

مدیر نوسازی و تحول سازمانی  شهرداری قم بیان کرد: ایجاد فرهنگ کارمحور لازمه بهبود است. در فرهنگ کارمحور تاکید اصلی بر روی موفقیت ها و دستاوردهای موجود در کار است این امر دلیل وجود و بقای سازمان است و هیچ چیز نمی تواند در این هدف بزرگ مداخله کند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در این مسیر شامل آموزش و فرهنگ سازی، برگزاری سمینارهای آموزشی و توجیهی بهبود بهره وری ویژه کارکنان ( مدیران و کارمندان )  و ایجاد علاقه و اشتیاق به بهبود بهره وری در بین آنها  است.

یزدان پناه عنوان کرد: بهره وری یکی از دو عامل اساسی در رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع به شمار می‌رود و در هر جامعه سهمی از رشد، مربوط به سرمایه گذاری از محل منابع مختلف طبیعی، مادی، اجتماعی و انسانی و سهم دیگری،به استفاده بهینه جامعه از آن منابع مربوط است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز هر ساله در پیام های آغاز سال جدید و نامگذاری و تعیین شعار سال ، توجه به موضوع مهم بهره‌گیری مناسب از منابع کشور را یادآوری می‌نمایند، در این باره وجود مفاهیمی چون"عدالت اجتماعی، وجدان کاری و انضباط اجتماعی، نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف، کار مضاعف و جهاد اقتصادی، تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اقتصاد مقاومتی و همدلی و همزبانی دولت و ملت در پیام های معظم له ناظر بر اهمیت این امر است.

رئیس ستاد شهرهوشمند شهرداری قم بیان کرد: به لحاظ نقش و اهمیت فرهنگ کاری در فرآیند پیشرفت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی  شهر ،و همچنین تاثیر کلیدی این مولفه بر ارتقای بهره وری استانی و نهایتا ملی، توجه به افزایش ظرفیت ها و قابلیت های متناسب با نیازها، اهداف و ضرورت های پیشرفت شهر  در کلیه بخشها  را اجتناب ناپذیر ساخته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه