English

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم:

رویداد استارت آپ‌ها باموضوع خدمات شهری و محیط زیست در قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: جشنواره رویداد استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت جوانان ایده پرداز فناورانه با موضوع خدمات شهری و محیط زیست در مدیریت شهری قم برگزار می‌شود.

رویداد  استارت آپ‌ها باموضوع خدمات شهری و محیط زیست در قم برگزار می‌شود

همایون یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از قم،در خصوص اهمیت استفاده از ایده‌های فناورانه در رفع معضلات مدیریت شهری اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم  دیگر در شهرداری قم جهت تحقق هدف ششم از برنامه راهبردی توسعه شهر که "شهر خلاق و هوشمند  " می باشد ، برگزاری رویداد استارتاپی با همکاری نخبگان است  که  برای برگزیدگان آن جوایزی تعیین شده است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: در این راستا در اولین گام ، رویداد استارتاپی با کمک  جوانان ایده پرداز فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوع خدمات شهری و محیط زیست در مدیریت شهری قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این رویداد استارتاپ‌ی  در سطح ملی است تا بتوان پیوند خوبی میان شرکت‌ها و جوانان ایده پرداز فناورانه در مورد مسائل بسیار مهم با مدیریت شهری ایجاد کرد.

یزدان پناه بیان کرد: با برگزاری نشست های اتاق فکر  و هم‌اندیشی های انجام شده حدود  ده مسئله مهم پیرامون حوزه خدمات شهری و محیط زیست احصاء و از بین افراد حقوقی و حقیقی نخبه  به دنبال ارائه راهکارهای  علمی ،  خلاقانه و فناورانه هستیم و ایده‌ها ی برتر نیز پس از داوری انتخاب و اعلام می‌شوند.

وی عنوان کرد: از معضلات مهم در مدیریت شهری، حمل و نقل و مسائل ترافیکی است که پس از مسائل مهم خدمات شهری و زیست محیطی سراغ آن ها  نیز می‌رویم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: بخش زیادی از رسالت مدیریت شهری در ارتباط با حوزه مدیریت شهری و مسائل زیست محیطی است و باید در مسیر هوشمندسازی به این موضوعات مهم شهری توجه کرد و برای خلاء‌های موجود، راهکاری علمی و فناورانه یافت.

وی گفت: حمل ونقل از جمله موضوعات و محورهای مهم در هوشمند سازی شهر است که تلاش می‌کنیم در مرحله بعدی مورد توجه قرار گیرد، در حال حاضر به دنبال مشخص کردن سرفصل رویدادهای  استارتاپی هستیم و فراخوان به زودی اعلام می‌شود.

یزدان پناه افزود: ایده‌های فناورانه می تواند در قالب یک راهکار مهم در استفاده از ابزارهای  فناورانه مانند حسگرها (  سنسورها  و یا سخت افزار باشند و یا ایده های نرم و فرهنگی و اجتماعی موثر تا  بتوانیم بخش زیادی از مشکلات موجود  در حوزه مدیریت شهری و زیست محیطی را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: این ایده‌ها می توانند با حمایت مدیریت شهری عملیاتی و کاربردی شده  و در جهت هوشمندسازی و سهولت ارائه خدمات شهری و حفظ محیط زیست از آن ها  بهره بگیریم، برای نمونه در جمع آوری ذباله های قابل بازیافت  و دفن پسماند آنها و یا ساماندهی سگ‌های  ولگرد  و ... مشکلات زیادی در سطح شهر وجود دارد که با راهکارهای علمی و پژوهشی و ایده‌های فناورانه می‌توان این مسائل را مدیریت کرد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم بیان کرد: وقتی با روش های علمی بتوان مشکلات و معضلات شهری را حل کرد، ضمن  صرفه جوئی قابل توجه  در هزینه‌ها  ، حفظ بیشتر محیط زیست و آ سایش بیشتر شهروندان اتفاق می‌افتد که  در راستای  آبادانی و توسعه بیشتر شهر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه