English

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

سد یامچی یک میلیون مترمکعب کاهش حجم ذخیره آب دارد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت سد یامچی به عنوان تاثیرگذارترین سد در تامین آب شرب اردبیل گفت: این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون مترمکعب کاهش حجم ذخیره آب دارد.

سد یامچی یک میلیون مترمکعب کاهش حجم ذخیره آب دارد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حمید فضایلی اظهار کرد: بارش‌های اتفاق افتاده در استان متاسفانه به دلایل شرایط خشکسالی حاکم در منطقه طی چند سال اخیر تاثیر خوبی در جریان رودخانه‌ها نداشته است و به همین دلیل شاهد شرایط مساعد در افزایش حجم آب پشت سدها در استان نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر شاهد رشد ۹۰ درصدی بارش ها در شمال استان و ۳۰ درصدی در جنوب استان بوده‌ایم ، تصریح کرد: این بارش‌ها به رواناب در رودخانه‌ها منجر نشده و در بیشتر سدهای استان هم شاهد کاهش حجم نسبت به سال قبل هستیم.

علیرغم افزایش ۲۵ درصدی میانگین آمار بارش‌ها در این استان به دلیل اینکه این بارش‌ها تبدیل به رواناب نشده در بیشتر رودخانه‌های استان با کاهش آورد مواجه شده است.

وی گفت: آورد رودخانه بالیخلو اردبیل به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رودخانه‌های استان با کاهش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سد سقزچی نمین با ۳.۶ میلیون مترمکعب حجم مفید تنها سد استان است که در روزهای گذشته سرریز شده که آن هم به دلیل ذوب برف‌های بالادست بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از آب ذخیره شده در پشت این سد از اواسط اردیبهشت ماه شروع خواهد شد و بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی پایاب این سد از آب موجود بهره‌مند خواهد شد.

فضایلی با اشاره به وضعیت منابع آب و کاهش حجم ذخایر سدهای استان از مردم به ویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست صرفه‌جویی کرده و الگوی مصرف آب را رعایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه