English

ساماندهی و لایروبی رودخانه آغلاغان نیر با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از ساماندهی این رودخانه با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار و با هدف تسهیل و بهبود ورودی آب سد یامچی تا پایان سال جاری خبر داد.

ساماندهی و لایروبی رودخانه آغلاغان نیر با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، رضا سلیمی اظهار کرد: مسیر رودخانه آغلاغان نیر که طی سال‌های گذشته در بازه‌های مهم و حساس به دلیل کاشت درختان، ساخت و ساز غیرمجاز و احداث پل غیرمجاز در حریم و بستر دچار دخل و تصرف شده بود، لایروبی و ساماندهی می‌شود.

وی هدف از ساماندهی این رودخانه را جلوگیری از خسارت‌های سیل هنگام وقوع سیلاب‌های فصلی بویژه موقع ذوب برف ارتفاعات منطقه اعلام کرد و گفت: عملیات لایروبی و ساماندهی این مسیر با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران انجام خواهد یافت.

سلیمی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آب ورودی به سد یامچی به عنوان اصلی ترین منبع آب شهر اردبیل در فصول مختلف سال از طریق رودخانه آغلاغان نیر تامین می‌شود ، افزود: با ساماندهی این رودخانه بخش قابل توجهی از مشکلات مردم منطقه نیر هنگام بارش و سیلاب‌های احتمالی برطرف می‌شود.

رودخانه آغلاغان یکی از رودهای استان اردبیل است که از دامنه‌های جنوبی سبلان سرچشمه می‌گیرد ، این رود پس از تغذیه شدن به واسطه‌ چشمه‌های متعدد، پر آب شده و بعد از عبور از روستاهای مختلف و رسیدن به شهر نیر به رودخانه بالیخلو اردبیل می‌پیوندد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه