English

۲۸ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های استان اردبیل لایروبی شد

نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از ۲۸ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان از اول امسال تاکنون لایروبی و بازگشایی شده است.

۲۸ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های استان اردبیل لایروبی شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حمید حاتمی اظهار کرد: رودخانه‌های قره‌سو ، قوری‌چای ، هروچای ، سوها ، شاهرودچای و بالیخلو از جمله رودخانه‌های مهم استان است که در سال جاری با تخصیص اعتبارات متمرکز و استانی لایروبی و بازگشایی شده است.

وی افزود: لایروبی و بازگشایی بیش از ۲۰ کیلومتر دیگر از حریم و بستر رودخانه‌های این استان در ماه‌های آتی هم در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.

حاتمی همچنین به لایروبی رودخانه گیوی شهرستان کوثر اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۲.۱ از طول رودخانه گیوی با عرض ۱۰ متر و با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در سال جاری لایروبی و بازگشایی شد.

نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌ها تامین می‌شود ، افزود: با لایروبی مداوم رودخانه‌ها و بازه‌های بحرانی خطر و آسیب‌های احتمالی سیلاب‌ها کاهش می‌یابد.

حاتمی همچنین با اشاره به هزینه‌های بالای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها، از شهروندان خواست تا ضمن صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع آب، از ریختن زباله و نخاله ساختمانی در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه