English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

زمین واحدهای صنعتی مناطق کم‌برخوردار با ۵۰ درصد تخفیف تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی در شهرهای کم برخوردار استان، زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدها با ۵۰ درصد تخفیف واگذار می‌شود.

زمین واحدهای صنعتی مناطق کم‌برخوردار با ۵۰ درصد تخفیف تامین می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، هاشم علایی روز یکشنبه در نشست با فرماندار خلخال اظهار کرد: در چهارچوب سیاست‌های حمایتی دولت و زمینه سازی برای اشتغال بیکاران سرمایه‌گذاران بخش صنعت در سطح شهرک‌های صنعتی این استان از تخفیف ۵۰ درصدی واگذاری زمین بهره مند می شوند ضمن اینکه۹۰ درصد سرمایه مورد نیاز راه اندازی این واحدها از طریق تسهیلات ارزان قیمت تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی تعطیل، راکد و رها شده در شهرک‌های صنعتی مرکز و شهرستان‌های این استان اظهار کرد: برای تعیین تکلیف این واحدها که بخش وسیعی از شهرک‌های صنعتی استان اردبیل را اشغال کرده‌اند اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان کافی نیست و اداره کل صنعت معدن و تجارت استان هم باید در این زمینه همکاری کند.

علایی خاطرنشان کرد: فرایند تعیین تکلیف ۱۹۰ واحد صنعتی راکد تعطیل و رها شده شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تا مرحله فسخ قرارداد، خلع ید و اجرای حکم قلع و قم پیش خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل گفت: هم اکنون ۱۴ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شهر خلخال تعطیل بوده که ازاین تعداد ۱۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری و ۴ واحد فاقد پروانه بهره‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ زمینی برای واگذاری و راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید در شهرک صنعتی خلخال وجود ندارد، گفت: عده زیادی متقاضی ایجاد و راه اندازی واحدهای جدید در این شهرک هستند و در این شرایط مقاومت مالکین آن در اجاره ویا واگذاری واحدها به سرمایه گذاران جدید به ضرر بخش صنعت این شهرستان است.

علایی همچنین از آماده شدن زیرساخت‌های ناحیه صنعتی هشجین در این شهرستان خبر داد وگفت: انتظار می‌رود سرمایه‌گذار بخش خصوصی این شهرک و با توجه به انجام تعهد دولت برای تامین زیرساخت‌ها نسبت به راه‌اندازی واحدهای صنعتی مورد تعهد خود اقدام کند.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی گزاز خلخال تاکنون ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه، جانمایی و ایجاد زیرساخت‌های آن هزینه شده است و در صورت تامین آب پایدار از سوی آب منطقه‌ای استان اردبیل زمینه برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی در این ناحیه فراهم خواهد شد.

در این نشست فرماندار خلخال هم گفت: ۱۴ واحد در شهرک صنعتی خلخال بلاتکلیف و تعطیل هستند و مالکان این واحدها تمایلی به واگذاری این واحدها به سرمایه‌گذار جدید ندارند.

سید جواد یحیی‌زاده با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان خواستار تلاش و اهتمام شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل برای تعیین تکلیف آنها و واگذاری این واحدها به متقاضیان و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید شد.

فرماندار خلخال همچنین از اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار برای راه اندازی کارخانه کاغذسازی در ناحیه صنعتی گزاز خبر داد و افزود: بنا به اظهارات سرمایه گذار، این کارخانه با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌ راه اندازی می شود و در فاز اول آن زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر فراهم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه