English

نادر فلاحی خبر داد:

برپایی نمایشگاه مکشوفات حفاری‌های غیر مجاز در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری نمایشگاه مکشوفات حفاری‌های غیرمجاز در هفته میراث‌فرهنگی در اردبیل خبر داد.

برپایی نمایشگاه مکشوفات حفاری‌های غیر مجاز در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته میراث‌فرهنگی اشیا کشف شده از حفاری‌های غیرمجاز، در خانه سپهرم مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: آثار مورد نمایش در این نمایشگاه شامل آثار تاریخی کشف شده توسط یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و ابزار ضبط شده از حفاران غیرمجاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: این آثار که از جمله آنها می‌توان به فلزیاب، بی سیم و سایر ابزار مورد استفاده حفاران اشاره کرد توسط یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل کشف و ضبط شده است.

فلاحی با اشاره به اهمیت نمایش این آثار برای عموم اشاره کرد: حفاظت از آثار باستانی و تاریخی کشور وظیفه همه ما است و باید با شناختن ابزار و روش‌های حفاران غیر مجاز با گزارش این نوع حفاری‌ها به نیروی انتظامی مانع به تاراج رفتن آثار تاریخی کشور باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه