English

رامین صادقی خبر داد:

بازرسی از ۱۲۸۷ واحد صنفی در تعطیلات نوروزی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در طرح نظارتی ویژه نوروز از یک هزار و 287 واحد صنفی در ایام تعطیلات نوروزی در سطح استان بازرسی به عمل آمد.

بازرسی از 1287 واحد صنفی در تعطیلات نوروزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز 1401، از ثبت ۱۲۴ پرونده تخلف صنفی در پی بازرسی از یک‌هزار و ۲۸۷ واحد صنفی در تعطیلات نوروزی خبر داد.

وی افزود: بازرسان این سازمان به صورت اکیپی و برپایی گشت مشترک با ادارت ذیربط تخلفات صنفی، با ثبت تخلفاتی مانند عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور فروش، حراج غیر قانونی، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، کم فروشی، گران‌فروشی و تقلب را رصد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در طی بازرسی‌های به عمل آمده، صاحبان واحدهای صنفی در اردبیل که برای آنها پرونده تخلف صنفی تشکیل شده به ارزش ۸۴۳ میلیون و 549 هزار ریال می باشد و پرونده پس از تکمیل جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده .

صادقی افزود: با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان پروژه درج قیمت تولید توسط واحد تولیدی نیز انجام شده و ۵۱ واحد تولیدی در استان در گروه کالایی آب معدنی، سس، نوشابه گازدار، ماءالشعیر، انواع کیک و کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک، کنسرو، انواع حبوبات، ترشیجات، انواع فرآورده‌های پروتئینی و ۵۰ قلم لوازم یدکی خودرو اقدام به درج قیمت تولید بر روی کالا کردند.

وی گفت: کارشناسان این سازمان بر آنالیز قیمت‌های درج شده در واحدهای تولیدی نظارت  بصورت مستمر نظارت دارند و به واحدهای تولیدی استان نیز تاکید شده علاوه بر قیمت تولید، قیمت مصرف‌ کننده را نیز بر روی کالاهای تولیدی درج کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان از نحوه محاسبه سود، جدول ضرایب سود و هزینه‌های شبکه توزیع تا مصرف‌کننده برای کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی در کانال‌های اطلاع‌رسانی ایتا، سروش سازمان و همچنین کانال‌های اجتماعی فعال در استان بارگذاری شده است.

صادقی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در تمرکز وظایف و اختیارات کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات لازم برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مرتبط را به همراه مدیریت صادرات و واردات این کالاها اعمال می‌کند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه