English

ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت

شهردار منطقه پنج تهران از ثبت سه اثر تاریخی این منطقه در سال جدید خبر داد.

ثبت سه  اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت

به گزارش خبرگزاری موج، داوود گودرزی با اشاره به برپایی پنج ایستگاه اطلاع رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت ۲۹ کانون گردشگری در منطقه پنج شهرداری تهران اعلام کرد: بیش از ۴۸۰۰ گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاه‌های اطلاع رسانی و استقبال این منطقه بوده اند.

وی افزود: منطقه پنج با توجه به وجود بقاع متبرک ۱۳ امام‌زاده و داشتن ظرفیت های تفریحی نظیر مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم ، مراکز گردشگری طبیعی کن و فرح‌زاد هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت‌گردان است.

گودرزی همچنین از برگزاری چهار جشنواره شکوفه های گیلاس در اردیبهشت، جشنواره شاتوت در تابستان، جشنواره خرمالو در پاییز سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه ، ثبت ۲ حسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است.

وی اظهار داشت: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته ۱۸ مورد بوده که در اردیبهشت ماه به ۲۱ ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

شهردار منطقه پنج در ادامه از انتشار کتابچه جاذبه‌های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)،انتشار فلش کارت‌های جاذبه های گردشگری منطقه ۵،فیلم‌های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه، ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با همراهی و همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران حوزه های گردشگری منطقه پنج را وسعت داده و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه