English

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به خبرگزاری موج؛

برنامه‌های فرهنگی- مذهبی ویژه نوروز تدارک دیده شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی ـ مذهبی نوروزی خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در رابطه با سفرهای نوروزی گفت: خوشبختانه با هماهنگی ۲۷ دستگاه مدتی است که کار خود را شروع کرده اند و دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده و همگی آمادگی دارند.

وی ادامه داد: در جلسه دولت معاون رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور محترم تذکرات لازم را به دستگاه‌ها دادند و انشالله یک هماهنگی خوبی برای رضایتمندی حداکثری مردم در نوروز و سفرهای نوروزی خواهیم داشت.

وزیر گردشگری خاطرنشان کرد: امسال نوروز متقارن با ماه مبارک رمضان است و لذا برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی خوبی دیده شده است با شورای فرهنگ عمومی نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته، ابلاغیه ۱۴ بندی به همکارانمان ابلاغ شده تا انشالله اجرا شود.

 سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد واگذاری دو کاروانسرا در استان سمنان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اظهار داشت: از نظر قوانین یونسکو واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی فعالیت می‌کند، اشکال قانونی ندارد. بسیاری از اینها در سطح جهانی در اختیار بخش خصوصی است اما تحت ضوابط یونسکو اداره می‌شود.

وی افزود: این دو کاروانسرا در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و از نظر قانونی مشکل خاصی ندارد اما باید کاملا تحت نظر وزارت میراث مرمت شود البته مرمت این دو کاروانسرا هزینه بسیار سنگینی دارد که کاملا نامتعارف و خارج از توان وزارت میراث است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد که از نظر قانونی مشکلی ندارد تحت نظر این وزارتخانه مرمت‌های لازم انجام می‌شود مانند کاری که صندوق احیای ما انجام می‌دهد با کاربری مشخصی که مورد تایید ما خواهد بود می‌تواند فعالیت خود را انجام دهد الان من آخرین خبر را ندارم از اینکه آیا واگذاری انجام شده است یا خیر.

ضرغامی بیان کرد: البته خیلی خوب است که دولت بتواند اعتبارات لازم را در اختیار وزارت میراث قرار دهد که بسیاری از این بناهای تاریخی تحت نظارت و مالکیت دولت کار خود را انجام دهد ولیکن به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد به‌خصوص در جاهایی که مالکیت آن در اختیار بخش خصوصی است. ما بناهای زیادی داریم که ثبت ملی است و در اختیار مردم قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه