English

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

افزایش ازدواج و فرزند آوری در بین دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح های ویژه جوانی جمعیت شاهد افزایش ازدواج و فرزند آوری در بین دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی هستیم.

افزایش ازدواج و فرزند آوری در بین دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی

 حمید رئیسی، معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهار داشت: آیتم های زیادی  در راستای حمایت از خانواده و افزایش جمعیت به تصویب هیئت امنا رسیده و در شورای مدیران صندوق توجه زیادی به این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه وام ازدواج از ۱۰ میلیون تومان به ۲۰میلیون تومان افزایش یافته است، بیان کرد: همچنین در زمینه وام ودیعه مسکن صندوق ۷۰ میلیون به ساکنان  شهر های بالای  ۵۰۰ هزار نفر  و ۶۰ میلیون تومان در شهر های زیر ۵۰۰ هزار وام اعطاء می شود.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وام تولد فرزند، بیان کرد: مبلغ این وام به شش میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

رئیسی در خصوص تسهیلات بیمه ای، خاطرنشان کرد: بیمه تامین اجتماعی  به دانشجویان دوره دستیاری و دکتری تخصیص گردید و همچنین بحث پوشش درمان ناباروری در بیمه تکمیلی دانشجویان برقرار گردید.

وی در خصوص توسعه خوابگاه های متاهلی ، عنوان کرد: پیش از این دولت ۴۸ دانشگاه علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی بود اما  در حال حاضر  با راه اندازی ۲۳۷ واحد خوابگاهی در ۸ دانشگاه، این میزان به ۴۰ دانشگاه کاهش یافته است.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در حال حاضر ۹۷۶ واحد خوابگاه متاهلی در سطح کشور موجود است که ۸ واحد آن در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

رئیسی با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی پرداخت وام ازدواج و ۱۹ درصدی وام فرزند آوری، گفت: این آمار بیانگر افزایش ازدواج و فرزند آوری در بین دانشجویان بوده و تصمیمات اخذ شده اثرات خوبی داشته است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، در دهم آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

بر اساس این قانون تمامی دستگاه ها و وزارت خانه ها ملزم هستند که برنامه ویژه ای در راستای تحقق جوانی جمعیت اجرا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه