English

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

موتورسیکلت‌ها برقی می‌شود/ تعداد روزهای ناسالم درحال کاهش است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از برقی شدن موتورسیکلت‌ها به‌منظور کاهش آلودگی خبر داد و گفت: براساس شاخص‌ها، تعداد روزهای ناسالم درحال کاهش است.

موتورسیکلت‌ها برقی می‌شود/ تعداد روزهای ناسالم درحال کاهش است

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره آخرین وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور گفت: اگر به آمار شاخص کیفی هوا از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ رجوع کنیم فقط یک کلانشهر نسبت به سال‌های قبل در حوزه هوای ناسالم افزایش و بقیه شهرها کاهش دارد.

وی افزود: این موضوع در دستور کار جدی دولت قرار دارد و رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی محیط‌زیست دستور ویژه صادر کرد.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: براساس مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست، ۸ بخش اصلی از لحاظ بودجه ‌ای در بودجه کشور مکلف شدند تا بودجه‌ای برای کاهش آلایندگی اختصاص دهند‌.

وی اضافه کرد: این کار در ۹ پالایشگاه کشور در بحث کیفی‌سازی و بهینه‌سازی درحال انجام است که البته اعتبارات بسیار سنگینی را می‌طلبد‌.

 

سایش لاستیک‌ها هم موجب آلودگی می‌شود

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به برقی کردن خودروها گفت: برقی کردن خودروها با هدف کاهش آلودگی، یک موضوع است و سایش لاستیک‌ها موضوعی دیگر؛ چون سایش لاستیک‌ها هم موجب آلودگی هوا می‌شود که مردم باید در این زمینه کمک کنند.

سلاجقه تصریح کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد تعداد روزهای ناسالم در حال کاهش است.

وی در بحث پسماندسوزی شبانه هم گفت: ماموران محیط‌زیست، شبانه‌روز این موضوع را کنترل می‌کنند تا پسماندسوزی شبانه انجام نشود و از شهرداری‌های کلانشهرها به‌ویژه جنوب تهران می‌خواهیم به ما کمک کنند تا پسماندسوزی شبانه جمع شود‌.

 

در کلانشهرها مجوز مازوت‌سوزی نداریم

معاون رئیس‌جمهور با رد مازوت‌سوزی در کلانشهرها بیان کرد: هیچ‌یک از پالایشگاه‌های نزدیک کلانشهرها مازوت‌سوزی ندارند و به‌عنوان امین و خادم مردم این را می‌گویم که چنین اتفاقی نیفتاده است و مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های دور از مراکز جمعیتی اتفاق می‌افتد.

 

عرضه سوخت یورو ۵ در کلانشهرها

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره اکتان بنزین گفت: خوشبختانه بنزین یورو ۴ در جایگاه‌ها عرضه می‌شود و در کلانشهرها هم توزیع بنزین یورو ۵ را داریم و کیفی‌سازی سوخت را دنبال می‌کنیم.

سلاجقه همچنین با تایید آلایندگی موتورسیکلت‌ها اظهار کرد: به‌دلیل آلایندگی بالای موتورسیکلت‌ها، به‌دنبال برقی کردن این موتورها هستیم که این برقی کردن هم با تولیدات داخلی و هم واردات موتورسیکلت‌های برقی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها با از رده خارج شدن موتورسیکلت، از لحاظ معیشتی با مشکل مواجه می‌شوند، ادامه داد: در حال اعطای موتورسیکلت‌های برقی به دارندگان موتورسیکلت‌ هستیم‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه