English

رئیس سازمان زندان‌ها:

سعی بر این است روش‌های جایگزین حبس به کاهش جمعیت زندان‌ها کمک کند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی ابراز داشت: سعی ما بر این است تا با بهره‌گیری از روش‌های مدرن و جایگزین حبس به اصلاح امور و کاهش جمعیت زندان‌ها کمک کنیم.

سعی بر این است روش‌های جایگزین حبس به کاهش جمعیت زندان‌ها کمک کند
به گزارش خبرگزاری موج

، غلامعلی محمدی در دیدار با مسئولان استان اردبیل، اظهار کرد: ما وضعیت مناسبی را در استان اردبیل از لحاظ صدور آرا و اجرای احکام شاهد هستیم به طوری که میزان دادرسی الکترونیکی نیز در این استان رشد مناسب و مطلوبی داشته است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل ۲ سال پی‌درپی است که مقام اول کشور را در کاهش جمعیت کیفری به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی گفت: بخشی از جرایم و بزه‌های شناسایی شده و منجر به صدور احکام با حکم‌های جایگزین زندان مورد توجه قرار می‌گیرد تا بیش از این جمعیت زندانیان و کیفری استان افزایش پیدا نکند.

محمدی افزود: همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه، با حضور در شهرستان مشگین‌شهر سعی کردیم تا از نزدیک در جریان مشکلات و نارسایی‌های حوزه قضائی استان قرار گیریم که در جلسه شورای قضائی استان نیز هر یک از موارد مطرح شده و مطالبات مردمی این منطقه را بیان کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید به سمت کاهش ورودی پرونده‌ها و ارجاع آن به شوراهای حل اختلاف و تقویت امر مصالحه حرکت کنیم تا آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این حوزه رفع شود.

محمدی اضافه کرد: سعی کردیم در این سفر با حضور هیأت عالی قضائی استان برای ۵۰ نفر از محکومان مستحق زمینه بهره‌گیری از ارفاق‌های قانونی را با همراهی و کمک خیرین فراهم کنیم تا از زندان‌های استان آزاد شوند.

وی بیان کرد: همچنین در این سفر مقرر شد ۵۰۰ بسته معیشتی مناسب تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند و آبرومند زندانی قرار گیرد تا بخشی از مشکلات این خانواده‌ها نیز رفع شود.

رئیس  سازمان زندانها و اقدامات تأمینی سیاست سازمان زندان‌های کشور را کاهش جمعیت کیفری و بهبود فرآیندها در حوزه زندان اعلام کرد و ادامه داد: سعی ما بر این است تا با بهره‌گیری از روش‌های مدرن و جایگزین حبس به اصلاح امور و کاهش جمعیت زندان‌ها کمک کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه