English

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت:

۲۱ درصد سرماخوردگی‌های سرپایی مربوط به آنفولانزاست/توصیه قرنطینه خانگی به دارندگان علائم سرماخوردگی

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار خطرآفرینی آنفولانزا برای بیماران قلبی، ریوی و افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند 21 درصد سرماخوردگی‌ها را مربوط به آنفولانزا دانست.

21 درصد سرماخوردگی‌های سرپایی مربوط به آنفولانزاست/توصیه قرنطینه خانگی به دارندگان علائم سرماخوردگی

شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص شیوع بیماری آنفولانزا در کشور هم‌زمان با آغاز فصل سرما و میزان شیوع آن و راه‌کارهای گسترش این بیماری گفت: در حال حاضر شاهد سرماخوردگی های متعدد در بین مردم هستیم که شیوع بالایی دارد و حدود 21 درصد از آنها مربوط به بیماری آنفولانزاست و بر این اساس از هر پنج نفر افرادی که سرماخوردگی دارند یک نفر مبتلا به آنفلوانزاست.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه همیشه در فصل آبان منتظر شیوع آنفولانزا در نیمکره شمالی از جمله ایران هستیم که درصد بالایی از سرماخوردگی‌ها را شامل می‌شود، توضیح داد: آنفولانزای نوع A در این فصل غالب است و در ماه آذر به اوج خود می‌رسد و بعد از چند ماه کاهش می‌یابد. هم‌اینک تعدادی از موارد سرماخوردگی و نه همه آنها موارد آنفولانزاست. 

 

بیشتر بخوانید:

خوراکی‌هایی که آنفولانزا را درمان می کند

غذاهایی که زمان سرماخوردگی نباید مصرف کنیم

آنفولانزا را جدی بگیرید اما از آن نترسید!

همه چیز درباره ویروس آنفلوآنزا/ چگونه آنفلوآنزا را درمان کنیم؟

انواع سرفه و علائم مربوط به آن

 

عرشی گفت: این بیماری در افراد جوان و افرادی که وضعیت ایمنی مناسبی دارند به راحتی کنترل می‌شود و شدت زیادی ندارد. ولی در افرادی که سن بالای 50 و بیماریهای مزمن قلبی و ریوی دارند و یا دچار بیماری‌های نقصان سیستم ایمنی هستند می‌تواند منجر به مرگ و میر شود. 

به گفته وی، زمان واکسیناسیون آنفولانزا شهریورماه است. اما افرادی که دچار سرماخوردگی نشده اند نیز می‌توانند هم اکنون نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند. 

عرشی راه‌های پیشگیری از آنفولانزا را استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی عنوان و توصیه کرد: افراد بیمار با استفاده از ماسک و قرنطینه خود در منزل از شیوع بیشتر این بیماری که برای افراد مسن و دارای بیمار‌های زمینه‌ای خطرآفرین است جلوگیری کنند. 

وی در خصوص وجود واکسن کافی برای افراد توضیح داد: زمانیکه واکسن اعلام شد به اندازه کافی از سوی معاونت غذا و داور توزیع شد.

 

بیشتر بخوانید:

خاصیت خرمالو و مضرات خرمالو چیست؟/رابطه خرمالو و دیابت!

خاصیت لبو و مضرات لبو چیست؟/ تاثیر مصرف لبو بر پیشگیری از سرطان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه