English

وزیر کشور:

متروی تبریز در خط ۲ و ۳ احداث می‌شود

وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت متروی شهر تبریز گفت: احداث خط ۲ و ۳ مترو تبریز با همت دولت و منابع مالی شهرداری پیگیری می‌شود.

متروی تبریز در خط ۲ و ۳ احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، ‌احمد وحیدی‌ در حاشیه آغاز عملیات اجرایی خط 3 مترو تبریز با بیان این‌که در حال حاضر خط یک تبریز با چند قطار فعال است، اظهار کرد: فعالیت خط 2 هم شروع شده است و فعالیت خط 3  نیز با توجه به دسترسی به مناطق پرجمعیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر کشور ادامه داد: اقدامات لازم برای تکمیل خط 2 نیز با تامین مالی آن دنبال می‌شود و خط 3 نیز با همت دولت از طریق اوراق مشارکت و منابع شهرداری انجام خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز، خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در این شهر به لحاظ نوسازی ناوگان و خطوط مترو رخ می‌دهد و امیدواریم با تلاش همه دست اندرکاران، نوسازی این ناوگان به سرعت تکمیل شود.

وی با بیان این‌که امروز 1000 دستگاه تاکسی وارد ناوگان شهر تبریز شد، گفت: امیدواریم این نوسازی ادامه پیدا کند و حداقل 5000 تاکسی دیگر نیز وارد ناوگان شهری شود.

وزیر کشور با اشاره به ضرورت ورود 1200 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تبریز، گفت: با توجه به این‌که چندین سال اتوبوس جدیدی وارد ناوگان نشده است،  با تلاش صورت  گرفته، این کار آغاز شده به طوری که تاکنون 130 دستگاه اتوبوس وارد مدار شده است.

وحیدی،افزود: برنامه ریزی لازم نیز برای ورود 200 اتوبوس انجام شده است و امیدواریم کارخانجاتی که برای تامین آن تعهد کرده‌اند، در واگذاری اتوبوس تسریع کنند.

عملیات اجرایی خط 3 مترو تبریز

احمد وحیدی که به همراه رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی سفر کرده است، صبح پنج شنبه کلنگ  اجرای این طرح را به زمین زد.

​به گفته یعقوب وحیدکیا مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز، خط 3 در آخرین بازنگری مهندسی شده به طول 10 کیلومتر با 10 ایستگاه به صورت تونل دوقلو با قطر داخلی 6 متر همانند تونل‌های عمیق خط یک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حداکثر عمق مسیر این خط 27 متر از سطح زمین است، تصریح کرد: در افق طرح، تعداد مسافر در هر ساعت در هر جهت 23 هزار نفر و تعداد مسافر سالیانه نیز 110 میلیون در این خط نفر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اهمیت این خط در اتصال شمال به جنوب تبریز افزود: خط سوم به سبب تبادل مسافر در هسته مرکزی شهر با خطوط 1 و 2 و 4 نیز حائز اهمیت است.

وی  خاطر نشان کرد: توجه به مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی مسیر با گذر از ترمینال بزرگ تبریز، بازار و مراکز درمانی و خدماتی و بیمارستان عالی نسب از مزیت های این خط بوده که بخش اعظمی از جابه‌جایی مسافر در آینده را پوشش خواهد داد.

وحیدکیا تصریح کرد: برآورد اولیه اجرای خط سوم در چهار بخش تونل، ایستگاه‌ها و ابنیه دپو، تجهیزات ویژه و ناوگان، در حدود 20 هزار و 500 میلیارد تومان است.

ورود تاکسی و اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز

 همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، 128 دستگاه اتوبوس و 1000 دستگاه تاکسی با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور به شهرداری تبریز واگذار  شد.

وزیر کشور در این آئین ، دستور بررسی و تسریع در شماره گذاری این اتوبوس‌ها را صادر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه