English

۲۳ کیلومتر خطوط مترو پایتخت طی ۲ سال گذشته توسعه یافت

بنا بر اعلام معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، تکمیل خطوط یک تا ۷ مترو، اولویت نخست مدیریت شهری است، همچنین ۲۳ کیلومتر خطوط مترو پایتخت طی ۲ سال گذشته توسعه یافته است.

 ۲۳ کیلومتر خطوط مترو پایتخت طی ۲ سال گذشته توسعه یافت
به گزارش خبرگزاری موج

لطف‌الله فروزنده در رابطه با جزئیات قرارداد واردات واگن از کشور چین اظهار کرد: کارخانه واگن‌سازی تهران نیز قبلا تعطیل بود که با انعقاد این قرارداد و شراکت با چینی‌ها ظرفیت داخلی دوباره فعال شد.

فروزنده با اشاره به انعقاد قرارداد 2000 دستگاه برای متروهای کل کشور در سال 95 افزود: این قرارداد در دولت گذشته مسکوت ماند، اما با پیگیری‌های دکتر زاکانی و حمایت‌های شخص رئیس‌جمهور موضوع مجددا در دستور کار قرار گرفت و ال‌سی باز شد، با واردات 630 واگن از چین و الحاقیه این قرارداد، تعداد واگن‌ها به 791 دستگاه رسید.

معاون شهردار تهران در رابطه با جزئیات قرارداد واردات واگن از کشور چین گفت: مشارکت‌های گذشته در حد بدنه و اتاق واگن بود اما برای نخستین بار موضوع انتقال تکنولوژی بوژی هم در دستور کار قرار گرفت. یعنی حدود 55 درصد واگن‌های وارداتی داخلی‌سازی خواهد شد.

فروزنده با تاکید بر اینکه این اقدام یک تحول اساسی در بستر مترو خواهد بود، افزود: با این تحول که طی 2 الی 3 سال آینده صورت خواهد گرفت، ظرفیت واگن های قطار مترو تهران دو برابر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه