English

رئیس سازمان نظام پزشکی:

حوزه پزشکی در ایران به خودکفایی رسیده است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد: حوزه پزشکی یکی از دو حوزه ای است که بعد از انقلاب به خودکفایی مطلق رسیده است.

حوزه پزشکی در ایران به خودکفایی رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد رئیس زاده، با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی کشور سربلند و سرافراز است، گفت: حوزه پزشکی جزو معدود حوزه‌هایی است که نظام جمهوری اسلامی در آنجا به خودکفایی مطلق رسیده است. فقط حوزه دفاعی با حوزه پزشکی برابری می‌کند، یعنی شما در این دو حوزه به خودکفایی مطلق رسیده‌اید و نیازی به خارج ندارید.

وی افزود: هیچ فرد متمول ایرانی در مخیله‌اش نمی‌گنجد که اگر من خارج از کشور بروم جراحی قلب یا مغز من بهتر انجام می‌شود. ممکن است در دسترسی، نوبت‌دهی و نظایر آن مشکل داشته باشیم، اما مسئله‌ای در توانمندی و اعتماد به آن توانمندی در کشور وجود ندارد. کسی امروز نمی‌گوید اگر من بروم اروپا و عمل قلب باز انجام دهم، کیفیت جراحی بهتری نسبت به ایران تجربه خواهم کرد. البته عکس این معادله صادق است، یعنی گاهی از اروپا بلند می‌شوند و اینجا می‌آیند.

رئیس زاده ادامه داد: یک زمانی بود که ما چند هزار پزشک خارجی در کشور داشتیم، در حالی که اکنون نه تنها پزشک خارجی نداریم بلکه پزشکان خود را به کشورهای دیگر می‌فرستیم، پس ما الان بیمار وارد می‌کنیم، در حالی که یک زمانی بیمار به خارج اعزام می‌کردیم. پزشک وارد می‌کردیم، حال آنکه الان پزشک به خارج می‌فرستیم. این نشان دهنده خودکفایی مطلق ما است.

وی افزود: زمانی ۴۵ نفر جراح مغز و اعصاب در کشور داشتیم، الان بیش از هزار و ۱۰۰ نفر جراح مغز و اعصاب داریم. دو مرکز آموزشی جراحی مغز و اعصاب داشتیم، در حال حاضر ۳۵ مرکز آموزشی جراحی اعصاب داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه