English

یک مقام مسئول:

عوارض بالای زایمان طبیعی در کشور روند خطرناک سزارین را افزایش داده است

مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی گفت: سزارین تمام عوارض یک عمل جراحی اعم از عوارض بیهوشی، چسبندگی ارگان‌های داخل شکم و خونریزی را دارد درصورتیکه زایمان طبیعی یک فرآیند فیزیولوژیک و ارجح است.

عوارض بالای زایمان طبیعی در کشور روند خطرناک سزارین را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی، نرخ سزارین در هر کشور نباید بیش از ۲۵ درصد کل زایمان‌ها باشد، گفت: غالب زایمان‌ها در ایران تا ۳۵ سال قبل از نوع طبیعی بود اما به تدریج با توسعه زندگی شهری و درد بسیار زیاد زایمان طبیعی، نرخ سزارین بالا رفت.

انیسیان اظهارکرد: طبق استاندارد جهانی، نرخ سزارین در هر کشور نباید بیش از ۲۵ درصد کل زایمان‌ها باشد. زایمان یک فرآیند کاملاً طبیعی است و به جز موارد ضروری که جان مادر و نوزاد در خطر باشد نباید در فرآیند زایمان طبیعی مداخله کرد.

مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی با اشاره به چرایی کاهش نرخ زایمان طبیعی در کشور گفت: غالب زایمان‌ها در ایران تا ۳۵ سال قبل از نوع طبیعی بود اما به تدریج با توسعه زندگی شهری و درد بسیار زیاد زایمان طبیعی، نرخ سزارین بالا رفت.

انیسیان ادامه داد: سیاست‌های تعرفه‌ای، افزایش ریسک‌پذیری متخصصان زنان به سمت سزارین و این نگرانی و تصور که زایمان طبیعی باعث آسیب به اندام‌های لگنی و افتادگی مثانه می‌شود باعث شد رغبت عمومی به سمت سزارین بیشتر شود.

وی با بیان اینکه عوارض زایمان طبیعی در ایران بالاست که این مسئله باید مدیریت شود گفت: این در حالیست که سزارین تمام عوارض یک عمل جراحی اعم از عوارض بیهوشی، چسبندگی ارگان‌های داخل شکم و خونریزی را دارد درصورتیکه زایمان طبیعی یک فرآیند فیزیولوژیک و ارجح است.

مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، از ضعف ساختار آموزش مامایی در کشور انتقاد و اظهار کرد: ساختار آموزش پزشکی به سمت سزارین است که بخشی از علت آن ناشی از قوانین کشورمان است.

 

بیشتر بخوانید:

نرخ سزارین در ایران سه برابر استاندارد جهانی است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه