English

نرخ سزارین در ایران سه برابر استاندارد جهانی است

وزارت بهداشت اعلام کرد که نرخ سزارین در ایران سه برابر استاندارد جهانی است و این نرخ طبق ایده آل جهانی 15 درصد و نهایتاً 25 درصد است اما نرخ سزارین در ایران به 55 درصد رسیده است.

نرخ سزارین در ایران سه برابر استاندارد جهانی است

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر صابر جباری رئیس اداره جوانی وزارت بهداشت با بیان اینکه نرخ سزارین در ایران سه برابر استاندارد جهانی است گفت: نرخ ایده آل جهانی سزارین 15 درصد و نهایتاً 25 درصد است اما نرخ سزارین در ایران به 55 درصد می‌رسد.

وی افزود: زایمان یک پدیده طبیعی و فیزیولوژیک است و به سلامت مادر و کودک نیز کمک زیادی می‌کند اما طی این سالها به دلیل تغییر فرهنگ عمومی در سبک زندگی مردم و نظام سلامت متأسفانه درخواست سزارین‌های القایی مادران افزایش پیدا کرده است که یک آفت بزرگ برای نظام سلامت کشور محسوب می‌شود.

رئیس اداره جوانی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای پیشرفته زایمان طبیعی را ترویج و تبلیغ می‌کنند اظهار کرد: متأسفانه آمار سزارین اول (شکم اول) در ایران بسیار بالاست و همین موضوع، دستاویزی برای انجام سزارین‌های بعدی شده است.

جباری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون «جوانی جمعیت»، وزارت بهداشت را مکلف کرده که میزان سزارین را سالانه 5 درصد کاهش و زایمان طبیعی را افزایش دهد تا جایی که به استاندارد جهانی برسد.

وی با بیان اینکه بیشتر مادران ایران از مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین آگاه نیستند گفت: سیاست گذاری صحیح در این زمینه، اصلاح نظام تعرفه گذاری و اعتباربخشی بیمارستان‌های خصوصی می‌تواند آمار سزارین را کاهش دهد.

رئیس اداره جوانی وزارت بهداشت، فرهنگ سازی عمومی در راستای آگاهی سازی مردم در این خصوص را ضروری خواند و افزود: با زایمان طبیعی امکان شیردهی زودتر به کودک فراهم می‌شود و مدت بستری کوتاهی هم در بیمارستان دارد و عوارض آن به مراتب کمتر است.

 

بیشتر بخوانید :

تب زایمان در اولین روز قرن جدید/ تاریخ تولد لاکچری باز هم فدای سلامتی نوزادان شد

نقش پلاسنتا در دوران بارداری/ پلاسنتا یا جفت بعد از زایمان چه می شود؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه