English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بررسی بیش از ۲۶۰۰ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز‌ گفت: در سال گذشته بیش از دو هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف بهداشتی، درمانی، غذایی و دارویی در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه بررسی و پیگیری شده است.

بررسی بیش از ۲۶۰۰ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: یکی از کمیسیون های مهم در دانشگاه علوم پزشکی، کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی است که این کمیسیون نظارت بر فرآیندهای بهداشتی، درمانی، دارو و هر بخش مرتبط به سلامت مردم را شامل می شود.

او افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از دو هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو رسیدگی شد که از این تعداد، دو هزار و ۳۰۰ پرونده به تعزیرات حکومتی، ۱۱۰ پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب، ۴۰ پرونده به سازمان نظام پزشکی و تعدادی نیز به سازمان ‌ها و نهادهای مرتبط ارجاع شده است.

شریفی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۴۹ مرکز غیرمجاز ارایه دهنده خدمات سلامت از سوی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

معاون درمان و نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان سودجو در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به عنوان تهدیدکنندگان سلامت جامعه، امری ضروری است و این موضوع نیاز به پیگیری مستمر و جدی دارد که به عنوان یکی از اولویت ‌های اصلی دانشگاه، با جدیت در دستور کار قرار دارد.

شریفی، تاکید بر اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری همگانی است، از مردم استان فارس خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های ۱۸۱۹ و ۱۹۰ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع رسانی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه