English

مدیـرکل امور زنـان و امـور خانـواده اسـتانداری مطرح کرد؛

برگزاری رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در فارس

مدیـرکل امور زنـان و امـور خانـواده اسـتانداری فـارس از برگـزاری رویداد جایزه ملی و استانی جوانـی جمعیـت در اسـتان فـارس خبـر داد.

برگزاری رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مدیـرکل امور زنـان و امـور خانـواده اسـتانداری فـارس در اولین نشست رسانه، طراحی و پیاده سازی گفتمان جمعیت در جمـع خبرنـگاران بیـان کـرد: هفتـه جوانـی جمعیـت از ٢۴ لغایـت ٣٠ اردیبهشـت برگزار شـده و شـعار امسـال این هفتـه«سـهم مـن از جوانـی ایـران» اسـت.

زهرا یقطین ادامـه داد: رویداد ملـی و اسـتانی جوانـی جمعیـت در ۷ بخش خانواده، رسانه، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، موسسات و شرکت های خصوصی، مدیران و دستگاه‌های اجرایی در حال شناسایی ظرفیتها و برترین ها بر اساس شاخص های ابلاغی ستاد ملی جمعیت می باشد.

یقطیـن افـزود: مهلـت ثبت نام برای حضور در رویداد جایزه ملی و استانی جوانـی جمعیـت تـا ٣١ فروردیـن مـاه بـوده و افـراد میتواننـد از طریق سایت Jamiatyar.ir و یا شماره تلفن فضای مجازی ایتا ۰۹۰۱۳۱۹۳۷۶۴ اقدام نمایند.

او بـا اشـاره بـه تصویـب قانـون جوانـی جمعیت بیـان کرد: ایـن قانون در آبان ماه سـال ۱۴۰۱ بـه تصویب رسـید اما بـا توجـه بـه عـدم تخصیـص اعتبـارات استانی بـه ایـن قانـون، سیاست وزارت کشور و بالتبع ستاد خانواده و جوانی جمعیت در استانها به سـمت هوشـیار سـازی و ایجاد دغدغـه در موضوع بحران جمعیت سـوق داده شـد.

یقطیـن یـادآور شـد: جریان سـازان غیرحاکمیتی ازجمله اصحاب محترم رسانه و هنرمندان، اساتید محترم دانشگاه و حوزه از گروه های موثر در حوزه ی هوشیارسازی جامعه نسبت به این بحران می باشند که هدف اصلی این رویداد بعد از شناسایی و تجلیل از برترها در ۷ محور مذکور، جریان سازی و گفتمان سازی گسترده در سطح استان می باشد.

 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: ۶۵ درصد از جمعیت استان فارس در بازه سنی ١۵ تا ۶۴ سال قرار دارند.
 
عباس رضائیان زاده ادامه داد: قرار گیری بخش قابل توجه‌ای از اجتماع در این طبقه بندی سنی در حوزه بهداشت نشان دهنده آن است که جامعه در حال پیر شدن است.
 
وی افزود: اگر هیچ فعالیتی در خصوص جوان سازی جمعیت انجام نگیرد از ابتدای سال ١۴٢٠ نرخ رشد جمعیت در استان منفی خواهد شد.
 
به گفته این مقام مسئول فارس چهارمین استان کشور به لحاظ رشد جمعیتی است تنها ٢١ درصد از افراد جامعه کمتر از ١۵ سال سن دارند. 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه