English

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران:

برج میلاد به به بام فرهنگ و هنر تهران بدل می شود

​معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: عملیات اجرایی فاز دوم برج میلاد انجام خواهد شد و رویکرد ما تبدیل آن مکان به بام فرهنگ و هنر تهران است.

برج میلاد به به بام فرهنگ و هنر تهران بدل می شود

به گزارش خبرنگار موج، عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور شهردار تهران برگزار شد با ذکر اینکه باید بستری مناسب برای ایجاد شهر پایدار ایجاد شود گفت: در این چارچوب پایبندی به طرح‌های شهری که برای رسیدن به عدالت اجتماعی حوزه شهرسازی است، ماموریت‌هایی در راستای طرح‌های شهری، اصطلاح آن‌ها به کمیسیون ماده ۵ و بسط عدالت اجتماعی در شهر انجام شده است.

گلپایگانی با اشاره به حفظ دارایی‌های شهر گفت: در حوزه شهر نفروشی اقدامات متعددی انجام شده و این اقدامات ناظر بر رسیدن به شهر مطلوب، حفظ ارزش‌های تاریخی و بسط عدالت اجتماعی است. فعالیت‌های ما منجر به این شده که شهر را در اختیار افراد خاص قرار ندهیم

وی با ذکر اینکه در ابتدا۶۰۰ طرح موضعی بررسی شد افزود: در عی حال همچنان نزدیک به صد طرح موضعی در دستور کار قرار دارد و از سال ۹۱ تا سال ۹۷ حدود ۲۰ طرح موضعی به تأیید کمیسیون ماده ۵ رسیده و در سی ماه اخیر حدود ۴۰ طرح به تصویب رسیده است.

وی به عنوان مثالی در این زمینه گفت: مثلا برای محله نفر آباد شهر ری  طرح شهرسازی و تک تک قطعات را براساس الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی را اجرایی کردیم.

گلپایگانی همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در خیابان ولیعصر نیز گفت: خیابان ولیعصر نیز اهمیت بسیار زیادی در شهر دارد و به عنوان یک محور ثبت شده، برنامه زیباسازی و طرح تفضیلی آن را در دستورکار داریم. خیابان فدائیان اسلام نیز از ۳۰ سال گذشته همواره اهمیت زیادی داشته که همیشه قرار بر ارائه یک طرح موثر برای آن بوده است که خوشبختانه طرحی تحت عنوان بازآفرینی این خیابان با ۵۰۰ هکتار مساحت در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷ هزار هکتار در راستای نوسازی در شهر تهران در دست بررسی بودگفت: در این راستا چارچوب طرح‌های آن در نظر گرفته شد و حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد قطعات آنها قرار است به توسعه خدمات اجتماعی در شهر اختصاص پیدا کند.

معاون معماری شهرداری تهران عنوان کرد: محور شارباغ طولانی‌ترین مسیر پیاده راه نیز از دیگر پروژه های مهم ماست که در حال اجرا است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری محسوب می شود. موضوع صدور پروانه نیز ابراز قدرتمندی برای تحقق اهداف شهری است و خوشبختانه در حال حاضر هیچ پروانه‌ای خلاف مقررات صادر نمی‌شود.

گلپایگانی سپس به طرح های  به سازی محیطی اشاره کرد و گفت: سازمان نوسازی طی ۳۰ ماه گذشته طرح‌های به سازی محیطی، راه اندازی دفاتر توسعه محله در ۱۸۰ محله تهران و اقدامات موثر در چارچوب بازآفرینی برای بسط عدالت اجتماعی را انجام داده که بسیار مهم بوده است. در محدوده‌های بافت فرسوده شهر تهران نیز به ۳۴۰۰ هکتار در پایان سال ۹۹، ۸۰۰ هکتار اضافه شد.

گلپایگانی در ادامه با اشاره به پروژه های تکمیلی برج میلاد نیز گفت: فاز دوم برج میلادهم با لحاظ کاهش بارگذاری به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده و بحث تسویه حساب با شریک پیشین در این منطقه نهایی شده است. 

وی در این زمینه تاکید کرد: در این خصوص حتی بر تحویل کل پروژه به شهرداری تهران توافق شده و عملیات اجرایی آن نیز  به زودی انجام خواهد شد . رویکرد ما نیز در این پروژه تبدیل آن مکان به بام فرهنگ و هنر تهران است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه