English

اسفنانی:

صرفه اقتصادی برای قاچاقچی یک کالا، مهمترین علت قاچاق است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: وجود صرفه اقتصادی برای قاچاقچی یک کالا، مهمترین علت قاچاق است. کالایی که توسط قاچاقچی وارد می‌شود با عدم پرداخت تعرفه، قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کالای مشابه خواهد داشت و این موضوع انگیزه اصلی واردات قاچاق به کشور است.

صرفه اقتصادی برای قاچاقچی یک کالا، مهمترین علت قاچاق است

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی ، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره قاچاق گسترده پوشاک و آثار منفی آن بر اقتصاد صنعت پوشاک و ریشه‌های جذابیت قاچاق کالا گفت: وجود صرفه اقتصادی برای قاچاقچی یک کالا، مهمترین علت قاچاق است. کالایی که توسط قاچاقچی وارد می‌شود با عدم پرداخت تعرفه، قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کالای مشابه خواهد داشت و این موضوع انگیزه اصلی واردات قاچاق به کشور است.

وی به موضوع پوشاک اشاره و بیان کرد: عموم پوشاک قاچاق از کشورهایی مانند چین و دیگر کشورهای آسیای شرقی وارد کشور می‌شود، زیرا تولید لباس در این کشورها ارزان قیمت است و این پوشاک نیز به طرق غیر قانونی وارد کشور می‌شود و نسبت به کالایی که با کیفیت بهتر و طراحی زیباتر در ایران تولید شده است، قیمت پایین‌تری دارد و به همین جهت متاسفانه مورد اقبال قرار می‌گیرد که با توجه به حجم بالای قاچاق، این کالاها به صنعت داخلی پوشاک آسیب جدی وارد می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: ایران مرزهای بسیار وسیع دریایی و خاکی دارد که کنترل این منافذ کار بسیار سختی است و بخش دیگری از قاچاق نیز از مبادی ورودی قانونی به طرق مختلف وارد کشور می‌شود و در نتیجه باعث آسیب‌های جدی به اقتصاد پوشاک و بیکار شدن کارگران این صنعت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه