English

پورسید آقایی:

راه حل مشکل تهران فقط توسعه حمل و نقل عمومی نیست

معاون شهردار تهران گفت: راه‌ حل مشکل تهران فقط توسعه حمل و نقل عمومی نیست و باید نسبت به وضع محدودیت برای خودروها هم اقدام کنیم تا این دو بال کنار هم مشکل تهران را حل کنند.

راه حل مشکل تهران فقط توسعه حمل و نقل عمومی نیست

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن پورسید آقایی ، معاون شهردار تهران پیش از ظهر امروز 2 مهر در نشست روز بدون خودرو اظهار کرد: برای دنبال کردن موضوع شهر بدون خودرو باید بر دو محور اصلی کار کنیم اولاً توسعه حمل و نقل عمومی و غیرخودرویی است. از سال گذشته تا امروز میزان ظرفیت مترو تهران ۵۴ درصد افزایش داشته است یعنی از سرفاصله بین ۵ تا ۶ دقیقه به سرفاصله ۳.۵ دقیقه رسیده‌ایم.

وی افزود: در حوزه دوچرخه‌سواری هم سیاست‌ها به بار نشست و علاوه بر کارهای سنتی دوچرخه‌های اشتراکی هم به میدان آمدند و امروز روزانه ۴ هزار نفر از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده می‌کنند.

پورسید آقایی تصریح کرد: شاید این عدد خیلی بزرگ نباشد اما شروع خوبی است زیرا ما کار را از صفر شروع کردیم و در ۸ ماه گذشته تاکنون از آزادسازی نزدیک به ۱۴ تن کربن جلوگیری شده است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در کنار توسعه حمل و نقل عمومی باید همزمان به سراغ محدودیت برای خودروها برویم زیرا علی‌رغم افزایش ظرفیت مترو میزان مسافران مترو تنها ۵ درصد افزایش یافته است. این یعنی اینکه راه‌حل مشکل تهران فقط توسعه حمل و نقل عمومی نیست و باید نسبت به وضع محدودیت برای خودروها هم اقدام کنیم تا این دو بال کنار هم مشکل تهران را حل کنند.

وی ادامه داد: ما با تعریض خیابان‌ها مخالفیم ‌و اعتقادمان این است که باید خیابان‌ها از خودروها گرفته شود و به شهر و شهروندان بازگردد. اصولاً تعریض خیابان‌ها راهکاری مثل اتوبان‌سازی است.

پورسید آقایی تصریح کرد: ما به موضوع خیابان کامل هم توجه کردیم یعنی از این پس خیابان فقط متعلق به خودروی شخصی نیست و باید همه مُدهای حمل و نقل عمومی مثل دوچرخه و خودروهای حمل و نقل عمومی از خیابان سهم داشته باشند.

معاون شهردار تهران گفت: از این پس در هر ماه در یک منطقه یک خیابان کامل را بازطراحی خواهیم کرد و به مردم تحویل می‌دهیم تا شهری زیست پذیرتر داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی علیمحمدی

    از دست بی خردان برای حل مشکل ترافیک وآلودگی هوا وصوتی کاری ساخته نیست

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه