English

پیروز حناچی:

۴ قطار به زودی به ناوگان مترو اضافه خواهد شد

شهردار تهران در جلسه علنی شورای شهر گفت: ۴ قطار از ۸ قطار تهیه شده هم به زودی به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.

۴ قطار به زودی به ناوگان مترو اضافه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: علت حضورم در شورای شهر به خاطر بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران است که شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری را در خصوص متروی تهران برای اخذ اوراق مشارکت موظف می‌کند.

حناچی ادامه داد: بر این اساس مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری داده می شود که ۲ هزار میلیارد آن مربوط به متروی تهران است.

وی افزود: از ابتدای شورای جدید یعنی سال ۹۶ اقداماتی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده است.

شهردار تهران گفت: بهره برداری از ایستگاه مهرآباد و بعد ورود ۵۱ دستگاه واگن برقی و بعد از آن بهره برداری از ورودی شادمان، ایستگاه ابن سینا، بازگشایی بخش میانی خط ۷ و پنج ایستگاه را داشتیم.

حناچی خاطرنشان کرد: بعد از آن به تکمیل هواکش های خطوط مختلف و تکمیل سیگنالینگ خط سه پرداختیم و بعد از آن بهره برداری ۳ ایستگاه و ۷ کیلومتر از بخش میانی خط ۷ را داشتیم.

وی ادامه داد: امروز آمادگی بهره برداری از دو ایستگاه و ۸ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ را داریم.

شهردار تهران گفت: ۴ قطار از ۸ قطار تهیه شده هم به زودی به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.

وی افزود: در خط ۳ مترو افتتاح هواکش ها را خواهیم داشت و در این خط ۶۳۷ میلیارد تومان نیاز داریم که ۲۵۰ میلیارد آن از محل فروش اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

حناچی گفت: بهره برداری از پست برق نوبنیاد و ایستگاه اقدسیه و بهره برداری از ورودی سهروردی را در دستور کار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمع منابع مورد نیاز در خط چهار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان هم ۲۵۰ میلیاردی از محل فروش اوراق مشارکت خواهد بود.

حناچی تصریح کرد: منابع مورد نیاز برای تکمیل خط ۶ حدود ۲.۴ هزار میلیارد تومان است که از محل فروش اوراق مشارکت حدود ۷۰۰ میلیارد آن تهیه خواهد شد.

شهرداری تهران گفت: در خط ۷ متروی تهران به میزان ۲.۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که ۴۵۵ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت هزینه خواهیم کرد.

وی به تعداد اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فروش اوراق مشارکت بتوانیم این ناوگان را هم نوسازی کنیم.

حناچی تصریح کرد: ۵۰ درصد اصل و سود هزینه خرید اتوبوس‌های جدید از سوی دولت به عنوان بودجه حمل و نقل عمومی باید پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی