English

محسن هاشمی:

مردم باید مجبور به پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری شوند

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌در شهر تهران نیز باید طراحی‌ ها به این صورت باشد که بتوانیم از این حربه استفاده کنیم و مردم ما مجبور به پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری شوند و این موضوع به نفع سلامتی‌ شان است.

مردم باید مجبور به پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری شوند

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت شهرسالم شهرداری و سازمان گفت: باید شهر تهران زیست‌پذیر باشد و به سلامت روان و بدن در آن توجه کرد.

وی افزود: ایجاد شادمانی سالم وظیفه جدی است که به عهده شهرداری‌ها گذاشته شده و بر اساس قانون 23 این وظیفه توسط شهرها باید مدیریت شود که البته یک سوم اختیارات آن را به شهرها داده‌اند و موضوع بهداشت یکی از موارد آن نیز به شمار می‌رود.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید به سمت مدیریت یکپارچه شهری رویم خاطرنشان کرد: در کلانشهر تهران مشکل اصلی مردم آلودگی هوا و ترافیک است که شهرداری گام‌های مؤثری را در این زمینه برداشته است.

هاشمی گفت: استفاده از حمل و نقل عمومی، کنار رفتن خودروهای تک‌سرنشین را به همراه داشته و تا رسیدن به ایستگاه حمل و نقل عمومی افراد می‌توانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنند.

وی گفت: در برخی از کشورها فاصله رسیدن تا ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی در شهرها میانگین یک کیلومتر و در خارج از شهر دو کیلومتر است و این مسئله سبب می‌شود که مردم مجبور به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری شوند.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد:‌در شهر تهران نیز باید طراحی‌ها به این صورت باشد که بتوانیم از این حربه استفاده کنیم و مردم ما مجبور به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری شوند و این موضوع به نفع سلامتی‌شان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی علیمحمدی

    آقای هاشمی شعار ندهید هرکاری را از خود شروع کنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه