English

مانور سگ های زنده یاب در معدن با همکاری صلیب سرخ ایران+فیلم

رییس مرکز آموزش سگ های زنده یاب هلال احمر گفت: برای اولین بار مانور سگ های زنده یاب در موقعیت نجات در معدن و زیر ساخت های مترو در ایران با همکاری صلیب سرخ آلمان برگزار شد و طبق تفاهم نامه هر سال دو مانور مشترک اجرا می کنیم.

مانور سگ های زنده یاب در معدن با همکاری صلیب سرخ ایران+فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، مانور مشترک تیم های امداد و نجات با سگ آنست ایران و صلیب سرخ آلمان در اصفهان به مدت یک هفته در موقعیت معدن متروکه و مشابه با زیر ساخت های مترو در محدوده نجف آباد اصفهان در حال برگزاری است.

اسماعیل اسکندری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج در رابطه با سگ های زنده یاب و سابقه تشکیل آن اظهار کرد: سازمان امداد و نجات هلال احمر از سال ۱۳۷۹ بحث سگ های زنده یاب در ایران را آغاز کرد و پس از زلزله بم در سال ۸۲ این موضوع با جدیت پیگیری شد چرا که ۶۷ نفر از آوار زلزله بم با شش قلاده سگ زنده یاب پیدا شدند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی سگ های زنده یاب در اتریش پس از این موفقیت، هلال احمر ایران را دعوت کرد و آلمانی ها در این رویداد پی به اهمیت گسترش سگ های زنده یاب در ایران بردند و تفاهم نامه ای را با ما امضا کردند و پس از آن با یک تفاهم نامه آموزشی با صلیب سرخ آلمان کار می کنیم و بیشتر مباحث زلزله و آوار مورد توجه است.

رییس مرکز آموزش و نگهدای سگ های زنده یاب سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین بیان کرد: پس از گذشت چند سال که نتیجه آموزش های سگ های زنده یاب خوب بود در صدد گسترش این حوزه هستیم و زیر ساخت هایی مانند مترو با سگ های رد یاب، سگ های برف و بهمن و نظایر آن در دستور کار آموزشی هلال احمر ایران قرار گرفته است.

اسکندری از حضور 80 سگ زنده یاب در کشور خبر داد و افزود: در هر استان 2 سگ زنده یاب داریم در استان تهران 8 قلاده سگ و مابقی به عنوان پشتیبان در سازمان امداد و نجات آماده هستند برای انجام عملیات های مختلف و به تعداد این قلاده سگ ها مربی داریم و از مجموع مربی ها 11 سرمربی که در کشور آلمان آموزش دیده اند و اگر کشوری در کشورهی همسایه نیاز به آموزش داشته باشند این آمادگی را داریم به آنها آموزش دهیم.

وی در تشریح مانور و تمرین عملیات مشترک با صلیب سرخ آلمان گفت: طی تفاهمی که با صلیب سرخ آلمان داریم، سالی دو عملیات مشترک در کشور ایران و یا آلمان اجرا می کنیم که عملیات جستجو و نجات معدن و زیر ساخت های مترو را برای نخستین بار در ایران اجرا کردیم و 6 مربی از کشور آلمان به همراه 4 قلاده سگ آنست در این دوره حضور یافتند.

اسکندری ادامه داد: حدود یک هفته آموزش جستجو با سگ های زنده یاب انجام شد و روز گذشته کارهای عملیاتی آن را انجام دادیم و شش مصدوم در قالب دو تیم عملیاتی در زیر ساخت های معدن متروکه پنهان کردیم و امدادگران عملیات جستجو و نجات را اجرا کردند و هر میزان زمان داشته باشیم با تیم های بیشتری این عملیات های آموزشی و تمرینی را اجرا می کنیم، و تا پایان هفته این عملیات ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه