English

معاون کمیته‌امداد اعلام کرد

زنان؛ ۶۵ درصد سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به کمیته امداد دارند که نشان از اهمیت رسیدگی به امور نیازمندان است، گفت: لزوم کسب رضایت مددجویان در ارائه خدمت به آنان باید مورد توجه مددکاران قرار گیرد.

زنان؛ 65 درصد سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری موج، فاطمه رهبر در گردهمایی آموزشی مددکاران ۱۱ استان کشور که در مشهد مقدس آغاز شد با تاکید بر ضرورت تعامل دوسویه بین مددکاران و مددجویان تحت حمایت، افزود: با توجه به رویکرد کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، این نهاد باید محلی گذر برای نیازمندان و قشر محروم باشد و ایجاد وابستگی دائمی نکند تا در نهایت زمینه توانمندی و استقلال خانواده‌ها فراهم  شود.

رهبر از اجرای طرح همیار مددکار، در دفتر مرکزی خبر داد و تصریح کرد: مددکاری شغلی سخت و پر استرس است که باید در این باره از تمام توان به نفع نیازمندان بهره جست و برای همین امر به هر یک از پرسنل ۵ پرونده برای رسیدگی مشکل تحویل می شود تا با این شغل آشنا شوند و نسبت به رسیدگی به امور محرومان اقدام کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده با اشاره به تغییرات انجام شده در حوزه مددکاری تصریح کرد: تعداد مددکاران از 1900 مددکار با سرانه ۸۹۰ پرونده به 3800 نفر با میانگین ۴۴۰ پرونده تغییر پیدا کرده است و این در حالی است که مددکاران برای ارائه خدمت مطلوب به مددجویان و مرتفع کردن مشکلات مختلف خانواده با استفاده از ظرفیت های بیرونی می‌توانند از خدماتی مانند مراکز مشاوره بهره‌مند شوند.

وی اشاره به اینکه ۶۵ درصد از سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می دهند، اظهار داشت: در اقدامی جدید و برای ارائه خدمت ویژه و اهمیت به حوزه زنان در استان های تهران، قم و گلستان یک اداره توسط بانوان امدادگر ارائه خدمت به مددجویان می کند، که خوشبختانه اقدام موفقی بوده است.

رهبر به اجرای طرح پالایش در سطح کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح پالایش ۲۴۸ هزار پرونده از گردونه حمایتی کمیته امداد در سال گذشته خارج شدند که بر این اساس ضرورت بازنگری در فرآیندها برای خدمات رسانی بهتر و توجه بیشتر به حقوق مددجو وجود دارد.

 معاون حمایت و سلامت خانواده با اشاره به اینکه باید خدمات، فرآیندها و مدت زمان ارائه خدمات در کمیته امداد مشخص و تعیین شود، افزود: تعیین زمان دریافت خدمات کمیته امداد به مددجویان باید زمان دار باشد چراکه این امر به توانمند شدن مددجویان کمک می کند.

وی با بیان اینکه در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: از محل صرفه جویی در منابع، ۲۴ هزار منبع آب در مناطق محروم با ضریب ۸ و ۹ در سال گذشته توزیع شد که این امر در سال جاری در مناطق محروم با ضریب ۷ و۶ انجام می شود.

شایسته ذکر است دوره آموزشی مددکاران کمیته امداد از ۱۱ استان کشور از امروز ۱۳ تیرماه در مشهد آغاز و تا جمعه ۱۶ تیرماه ادامه خواهد داشت واین دوره آموزشی ویژه مددکاران در ۲ فاز برنامه ریزی شده که در فاز اول ۶۸ ساعت و در فاز دوم ۴۲ ساعت آموزش به مددکاران ارائه می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه