English

توضیح معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مورد اقامت برخی از چینی ها در ایران

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در مورد پذیرش گردشگران چینی در اقامتگاه‌های غیرمجاز گفت: چنین اقامتگاه‌هایی در کشور وجود ندارد که گردشگران چینی را پوشش دهد.

توضیح معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مورد اقامت برخی از چینی ها در ایران

به گزارش خبرگزاری موج از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی‌موحد ، روز جمعه افزود: اقامتگاه‌هایی که مطرح شده‌اند اصلا کاربری گردشگری ندارند. آن‌ها یک سری ساختمان‌اند که اتباع چینی ساکن در ایران اجاره می‌کنند و هیات‌های تجاری کشورشان را در آن اقامتگاه‌ها پذیرایی می‌کنند که اصلاً به‌معنای تور گردشگری نیست. این مطلب را به‌طور قطع اعلام می‌کنم.
وی اظهار داشت: مسافری که به این اقامتگاه‌ها (خانه‌های استجاری) می‌رود گردشگر نیست، بلکه اتباع چینی‌اند که دسته‌جمعی یا انفرادی به ایران می‌آیند و در این خانه‌ها زندگی می‌کنند. پیگیری این موضوع برعهده سازمان میراث‌فرهنگی نیست، بلکه وظیفه اداره اتباع بیگانه و مراجع مرتبط با این مساله است.
رحمانی‌موحد با بیان اینکه «چینی‌ها در حوزه گردشگری و تورهای رسمی، اقامتگاه خاصی ندارند، ما این را بررسی کرده‌ایم، ادامه داد: این بررسی‌ها در تورهای چینی که به ایران وارد می‌شوند انجام شده است. همه‌ آن‌ها به هتل می‌روند.
معاون سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: اگر مصداقی آوردند که تور گردشگری با وجود دفاتر مجاز ایرانی، توریست چینی به کشور آورده و در اقامتگاه غیرقانونی اسکان داده است، حتما هم با آن تور و هم با اقامتگاهش برخورد می‌کنیم.
وی توضیح داد: آن افراد که در ساختمان‌های اجاره‌شده توسط چینی‌ها اقامت می‌کنند گردشگر نیستند و جریان آنها مثل اقامت سایر مسافران است و مثل این می‌ماند که یک نفر از شیراز به تهران آمده و در خانه‌ای اقامت کرده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: گردشگر زمانی به ما ارتباط پیدا می کند که در قالب توری با هماهنگی آژانس‌ها و هتل‌ها سامان‌دهی شده باشد. حالا اگر خارج از این زنجیره، اقامتی صورت بگیرد دیگر در حیطه‌ وظایف ما نمی‌گنجد. نهایتا موضوعشان مثل خانه‌های اجاره‌ای و سایت‌های غیررسمی است که مکان‌های اجاره‌ای را معرفی می‌کنند و ما ده‌ها بار تقاضا داده‌ایم که این سایت‌ها را از دسترس خارج کنند.
به گفته وی، این افراد ویزای گردشگری دریافت نمی‌کنند بلکه با «ویزای ورود» به ایران می‌آیند، چون برای گرفتن ویزای توریستی حتما باید میزبان و هتل داشته باشند و ویزای ورود ممکن است با دعوت فامیل یا شرکتی صادر شود که در این صورت پیگیری آن دیگر در اختیار سازمان ما نیست.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه