English

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه خبر داد

برپایی۲۰۰ سیاه چادر برای معرفی فرهنگ و تاریخ کرمانشاه

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: مقرر شده تا در صورت ارائه فضای مناسب، سیاه چادر و نمایشگاه منطقه چالابه (تنگ بزارخانه) به صورت دائمی به عرضه کالاها و صنایع دستی کرمانشاه بپردازد.

برپایی200 سیاه چادر برای معرفی فرهنگ و تاریخ کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، علیرضا مرادی با اشاره به ویژه برنامه های کرمانشاه در راستای ایجاد نوروزی متفاوت اظهار داشت: بخش عمده ویژه برنامه های کرمانشاه برای مسافران نوروزی شامل اقدامات بوم گردی و استفاده از مباحث بومی است.

وی ادامه داد: نوروزگاه ها  که به نمایش فرهنگ اقوام و رسوم های مختلف کشور می‌پردازند، به شکل ویژه در کرمانشاه اجرا می شود که در این راستا 200 تخته سیاه چادر برپا شده و در آنها سوغات، نان محلی و غذاهای سنتی عرضه می‌گردد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی به دو صورت برگزار می شوند، یک دسته از این نمایشگاه‌ها، اقلام و صنایع دستی سراسرکشور و دسته دوم نمایشگاه های بومی بوده که مختص عرضه صنایع دستی آن شهر است.

مرادی افزود: 30 محل با تحت پوشش قرار دادن 300 غرفه برای برپایی نمایشگاه های بومی در نظرگرفته شده که تاکنون این نمایشگاه ها حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد داشته اند.

وی به احتمال دائمی شدن برخی از نمایشگاه های موقت صنایع دستی اشاره کرد و گفت: اگر ظرفیت تبدیل نمایشگاه های موقت به دائمی فراهم شود، قرار است سیاه چادر و نمایشگاه منطقه چالابه (تنگ بزارخانه) به صورت دائمی به عرضه کالاها و صنایع دستی کرمانشاه بپردازد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در مورد ظرفیت اسکان مسافران نوروزی نیز عنوان کرد: برای درخواست های اقامت، ظرفیت مورد نظر اعم از کمپ های موقت، چادرها، خوابگاه های دانش آموزی، کلاس های درس، هتل آپارتمان ها و ... پیش بینی شده و در مجموع برای 16 هزار و 700 نفر ظرفیت اقامت فراهم شده است.

مرادی با اشاره به اینکه تقریبا هتل های کرمانشاه  بالای 90 درصد سطح اشغال داشتند، گفت: برای تسهیل در پذیرش مسافران نوروزی در میادین ورودی و در بوستان ها ستاد اسکان مستقر شده که اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

وی از رشد ورود گردشگر به استان کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون آمار ورود گردشگر و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کرمانشاه 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه