English

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد؛

دستور رهبر ایران برای تحصیل دانش آموزان افغان بی‌نظیر بود

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با بیان اینکه جامعه بین الملل وضعیت پناهندگان افغانی را به فراموشی سپرده است، گفت: با این حال دستور رهبر انقلاب ایران برای اجازه حق تحصیل دانش آموزان افغانی در مدارس این کشور در دنیا بی نظیر بود.

دستور رهبر ایران برای تحصیل دانش آموزان افغان بی‌نظیر بود

به گزارش خبرگزاری موج، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با بیان اینکه جامعه بین الملل وضعیت پناهندگان افغانی را به فراموشی سپرده است، گفت: با این حال دستور رهبر انقلاب ایران برای اجازه حق تحصیل دانش آموزان افغانی در مدارس این کشور در دنیا بی نظیر بود.

گرندی در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در آستانه روز جهانی پناهندگان گفت: امسال اولین سالی است که من در این سمت مسئولیت دارم و امیدوارم روز جهانی پناهندگان فرصتی باشد تا در وضعیت آنها بیشتر تاکید شود به ویژه پس از سفر به ایران و کشورهای همسایه، امیدواریم وضعیت پناهندگان افغان پررنگ تر جلوه داده شود.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با ابراز تاسف به فراموشی وضعیت پناهندگان افغانی توسط جامعه بین الملل افزود: متاسفانه جامعه بین الملل زمانی به وضعیت آنها توجه می کند که پناهندگان افغانی به مرزهای اروپا نزدیک شوند تا برای رفع مشکلات ناشی از حضور آنها اقداماتی صورت گیرد.

گرندی با اشاره به اهداف و برنامه های خود به ایران و کشورهای همسایه گفت: اولین پیام این سفر ایجاد ثبات بیشتر در رابطه با وضعیت پناهندگان افغانستانی است چرا که باید کارهای بیشتری صورت گیرد تا بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغانی به کشورشان فراهم شود. به همین منظور پس از اتمام سفر به ایران، سفری کوتاه به افغانستان نیز در دستور کار است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد به دومین پیام سفر خود به ایران اشاره و تصریح کرد: بیشترین مسئولیت برای نگهداری از پناهندگان افغانی متوجه همسایگان آنها به ویژه ایران و پاکستان بوده است و در حال حاضر زمان آن رسیده که جامعه بین الملل نسبت به این مسئله توجهی ویژه داشته باشد.

وی با ابراز تشکر از میزبانی ۳۷ ساله جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان افغانی و عراقی گفت: یکی از دلایل اصلی سفر من به ایران تقدیر و تشکر از مردم و دولت این کشور است چرا که جمهوری اسلامی ایران زحمات بیشماری برای جمعیت پناهندگان و مهاجران داشته است.

اجازه تحصیل دانش آموزان افغانی در ایران از سوی رهبر انقلاب نمونه بارزی از کمک ایران به پناهندگان

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با اشاره به دستور سال گذشته رهبری در خصوص اجازه تحصیل دانش آموزان افغانی در ایران اظهار داشت: در سال گذشته از دستوری مبنی بر اجازه تحصیل دانش آموزان افغانی در ایران از سوی رهبر انقلاب داده شد که این مسئله نمونه بارزی از کمک ایران به پناهندگان بوده است و باید بگویم که شبیه چنین کمکی در هیچ جای دنیا ندیده است.

وی با بیان تذکراتی به جامعه بین الملل در خصوص وضعیت پناهندگان در ایران یادآور شد: به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد نسبت به زحمات و فعالیت های ایران در قبال جامعه پناهندگان به جامعه بین الملل تذکراتی داده شده و است پس از اتمام این سفر با اهدا کنندگان کمک های بین الملل در خصوص ارائه کمک های بیشتر به جمهوری اسلامی ایران تماسی خواهیم داشت.

گرندی اظهار داشت: به جامعه بین الملل متذکر می شویم که در مباحثی از جمله بهداشت، آموزش، فرصت های شغلی در رابطه با پناهندگان و مهاجرین، تمرکز ویژه ای صورت گیرد تا این فرصت ها در اختیار آسیب پذیران ناشی از مهاجرت بویژه جوانان قرار داده شود.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد افزود: سال گذشته شاهد این مسئله بودیم که صدها هزار افغانی روانه مرزهای اروپا شدند و این مسئله برای دولت اروپایی مشکلات زیاد به همراه داشت.

گرندی در پایان این دیدار سرمایه گذاری بر روی جمعیت افغانی در واقع سرمایه گذاری برای آینده افغانستان است و روزی می رسد که این افراد به عنوان افراد سالم و باسوا به کشورهای خودشان باز می گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه