English

دوری از نماز با وجود هجمه های اسلام ستیزی دشمنان، خسران بزرگی خواهد بود

امام جمعه یزد گفت: با هجمه های دشمن و اسلام ستیزی که به راه انداخته و هجمه هایی که برای از بین بردن معنویت در جامعه وارد می کند، اگر با خدا نباشیم و اگر از نماز فاصله بگیریم، دچار خسران بزرگی خواهیم شد.

دوری از نماز با وجود هجمه های اسلام ستیزی دشمنان، خسران بزرگی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در اجلاس سراسری نماز در حسینیه سفید اشکذر، ضمن قدردانی از مسئولان و مردم اشکذر برای برگزاری این اجلاس اظهار داشت: امیدواریم همه ما بتوانیم خدمتگزار در عرصه نماز باشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و اتفاقاتی که این ویروس در جامعه به وجود آورد، افزود: یکی از اتفاقاتی که رقم خورد، دور شدن مردم از مساجد، روضه ها و مراسم مذهبی است حتی در مدارس نیز اقامه نماز انجام نشد.

ناصری با اشاره به فاصله ای که بین نماز و برخی از جوانان و نوجوانان ایجاد شده است، عنوان کرد: معلمان و والدین باید به مقوله نماز نوجوانان و جوانان اهمیت قائل باشند زیرا اگر روحیه نماز در جامعه کمرنگ شود، ارتباط ما با خدا کمرنگ خواهد شد و از دریای رحمت الهی و عنایات و لطف خدا دور خواهیم شد.

وی عنوان کرد: نماز ناجی انسان و راه ارتباط با خداست زیرا تنها در نماز است که چند بار از خدا درخواست می کنیم که خدا ما را به راه راست هدایت کند و اهدانا صراط المستقیم، دعای عظیمی است که در نماز از خدا درخواست می کنیم.

ناصری ادامه داد: با هجمه های دشمن و اسلام ستیزی که به راه انداخته و هجمه هایی که برای از بین بردن معنویت در جامعه وارد می کند، اگر با خدا نباشیم و اگر از نماز فاصله بگیریم، دچار خسران بزرگی خواهیم شد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: مسئولان، مدیران، ائمه جمعه و جماعات، معلمان و همگان در برابر یکدیگر و جامعه مسئولیم و این دستور خداست که خود و اهلتان را از آتش جهنم نجات دهید و یکی از راه های نجات مردم از دوزخ، نماز است.

وی تاکید کرد: ولله اگر برنامه ریزی نکنید و سفارش به نماز نکنید و بچه ها را با خدا و نماز آشنا نکنید، روز قیامت همین بچه ها دامن ما را خواهند گرفت.

ناصری با بیان اینکه فرزندان از والدین حتی برای نامگذاری خود سئوال می کنند، افزود: آموزش ندادن و تشویق نکردن به نماز، دوری از معنویت، بی حجابی و ... همه در قیامت از والدین نیز سئوال می شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: وظیفه و تکلیف همه ماست که در مدارس دانش آموزان را با هدف زندگی‌شان آشنا کنیم و هدف زندگی، رسیدن به خداست.

وی با بیان اینکه حکومت ما یک حکومت الهی است، اظهار داشت: در این نظام حاکمیت با خداست و مسیر به سمت خداست و باید خدا را شاکر باشیم که حکومتی داریم که در آن بندگی خدا را می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر