English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جمع دبیران مرکز استعدادهای درخشان خرم‌آباد:

باید دانش‌آموزان سالم و واقع‌بین تربیت کنیم

خدانظر دریکوند در جمع دبیران مرکز استعدادهای درخشان شهرستان خرم‌آباد، نگاه تک بعدی به تربیت را یک آسیب جدی توصیف کرد.

باید دانش‌آموزان سالم و واقع‌بین تربیت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در دیدار با دبیران مرکز استعدادهای درخشان خرم‌آباد، به هویت‌یابی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بحران‌ دوران رشد، دانش آموزان ما را تهدید می‌کند، لذا باید کاری کنیم که این عزیزان، آگاهانه و عالمانه از این بحران‌ها عبور کنند.

وی تاکید کرد: ما باید انسانی تربیت کنیم که هم سالم است و هم واقع بین؛ نه کسی که دچار خود کم‌بینی یا گرفتار خود بزرگ‌بینی است.

دریکوند تصریح کرد: در هویت‌یابی دانش آموزان باید تلاش کنیم تا آنان بر ضعف‌های خود آگاه شوند و اگر این اتفاق بیفتد قطعا حرکت رو به جلو آغاز خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به کتاب «چه چیز تربیت نیست» اشاره و خاطر نشان کرد: باید در تفکر و بینش خود نسبت به مسئله آموزش و تربیت تجدید نظر کنیم.

دریکوند از توجه خانواده‌ها به نمره، کنکور و شغل آینده فرزندان انتقاد کرد و گفت : اگر نگاه ما به تربیت تنها نگاه علمی و آموزشی باشد ؛ شاید بتوانیم در این عرصه موفق عمل کنیم و دانش آموزان را در دستیابی به نمره و شغل مورد نظر یاری کنیم؛ اما این شغل و موقعیت ممکن است او را از عواطف و احساسات پاک انسانی دور کند و خدمت به مردم و هم نوعان را در او کمرنگ کند.

وی، گفت: ما فراموش کرده‌ایم که به دنبال تربیت چه نسلی هستیم و می خواهیم نسل امروز را برای چه چیزی آموزش دهیم.آسیب های مختلفی جوانان و نوجوانان را تهدید می کند و ضرورت دارد با وارد شدن به فضاهای دوستانه آنان از این آسیب ها جلوگیری کرد.

وی به حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی اشاره کرد و افزود : در این عرصه اطلاعات فرزندان به مراتب بیشتر از والدین و معلمان است و این زنگ خطری است که اگر مدیریت نشود می تواند آسیب زا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه