English

موج ششم کرونا از راه رسید/تاکید بر تزریق دوز سوم واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا ارتفاع موج ششم به حداقل برسد چون در استان یزد وارد موج ششم شدیم و بهترین اقدام برای مقابله، واکسیناسیون است.

موج ششم کرونا از راه رسید/تاکید بر تزریق دوز سوم واکسیناسیون

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد گفت: شرایط خوبی در خصوص کرونا نداریم، طی دو هفته گذشته شاهد آمار افزایشی کرونا در شهر یزد و کل استان هستیم، آمار بیماران سرپایی بیش از 2 برابر شده و با این شیوه حتما موج شش را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: باید دست به دست هم بدهیم تا ارتفاع موج ششم به حداقل برسد چون تقریبا وارد موج ششم شدیم.

میرزایی درباره سوالاتی که پیرامون تعداد بیماران کرونایی با سویه امیکرون می شود، توضیح داد: در بیماری امیکرون به اعداد توجه نکنید چرا که ما تعداد کیت تشخیص سویه محدود است و دستورالعمل هم این است که از تعداد محدود صرفا برای اطلاع از وجود سویه جدید در منطقه استفاده کنیم.

وی درباره سویه های مختلف بیماری کرونا گفت: اینکه بدانیم سویه کدام است زیاد اهمیتی ندارد چون دستورالعمل پیشگیری، درمان و مقابله و مداخله در بیملگاری کرونا و سویه های آن چه امیکرون چه دلتا و ... یکسان است.

وی گفت: چون مقامات هم تعداد امیکرون را سوال می کنند، اعداد ارزش بحث ندارد لذا هر کس هر جا هست چهار قدم اصلی باید بردارد اول واکسیناسیون است و باید حتما دوز سوم تزریق شود.

تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن

وی با تاکید بر تزریق واکسن کرونا گفت: واکسن تجربه دنیا است و می تواند از شدت بیماری کم و یا پیشگیری کند، واکسن مانند سرباز در مرز است که در صورت بروز بیماری سربازان بدن برای مقابله آماده هستند.

وی افزود:  محدودیت های واکسیناسیون برطرف شده و مراکز تجمعی تزریق واکسن فعال است و مردم سعی کنند حتما دوز سوم واکسن را دریافت کنند.

میرزایی با تاکید بر داشتن ماسک گفت: اگر من بیمار باشم و همه ماسک داشته باشیم 15 دقیقه  برای انتقال بیماری، زمان لازم است.

وی با بیان اینکه علایم امیکرون خفیف تر است و فرد با علایم خفیف سرماخوردگی ممکن است ناقل بیماری امیکرون باشد، بیان کرد: هر چند اگر تعداد ابتلا افزایش یابد ما همان تعداد زیاد بستری ها را خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر