English

دکتر کریمیان:

شیوع بیماری کرونا در سطح استان ایلام در مرحله حاد قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا درسطح استان نگران کننده است،گفت: شرایط شیوع بیماری کرونا در سطح استان به گونه‌ای است که حتی از وضعیت پیک آبان ماه سال گذشته نیز اوضاع وخیم‌تر شده است.

شیوع بیماری کرونا در سطح استان ایلام در مرحله حاد قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هشتاد و سومین جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که در محل استانداری ایلام برگزار شد،افزود: درحال حاضر در میانه پیک کرونا قرار گرفته‌ایم و امروز تعداد بستری موجود در استان به 388 رسید که تعداد 110 مورد از آن فقط بستری جدید دریک روز بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با وجود کلینیک‌های تنفسی در سطح شهرستان‌ها، میزان خدمات دهی به بیماران و درمان آن باعث شده که از افزایش بیش از حد بیماران بستری جلوگیری کند،اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده و در این راستا فضایی جدید برای بستری بیماران تدارک دیده ایم که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد،اما حقیقتاً با وجود این نیز شرایط بسیار نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه تامین دارو و ملزومات پزشکی با وقوع پیک و افزایش مبتلایان و بیماران بستری در سطح کشور، برایمان سخت شده است،تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر کمبود تخت بستری داریم اما برخی از بیماران دیر به مراکز درمانی جهت درمان مراجعه می‌کنند و وضعیت وخیم‌تری نسبت به دیگر بیماران پیدا می‌کنند.

دکتر کریمیان با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان ایلام کاهش یافته که این مسئله موجب نگرانی و دغدغه همه ما است و باعث شیوع هرچه بیشتر بیماری در سطح جامعه می‌شود،خاطرنشان کرد: درایام عزاداری ماه محرم باید دستورالعمل‌های مربوطه دراین خصوص اجرایی شوند و تا تدارک دیدن این دستورالعمل‌ها، امیدواریم میزان رعایت پروتکل‌ها بیش از این کاهش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این شرایط بسیار نگران‌کننده است و حجم بیماران و خدمات‌ دهی به حدی است که باعث خستگی و فرسودگی همکاران ما خواهد شد،گفت:درخصوص واکسیناسیون یک ظرفیتی برای تزریق وجود دارد و یک ظرفیت هم وزارتخانه برای ما مشخص کرده است و تاکنون بالغ بر115 هزار واکسن تزریق کرده ایم و تقریباً روزانه بین 4 تا 5 هزار واکسن تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود:ما خوشحال خواهیم بود که افراد از واکسیناسیون استقبال می‌کنند اما واکسیناسیون در حال حاضر بر اساس سند ملی است و ما مجبوریم که مطابق این سند پیش برویم و مفاد آن را رعایت کنیم.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از زحمات اعضای ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: بخش اعظمی از توان ما برای مقابله با کرونا است و واکسیناسیون هم اضافه بر این وظایف بر عهده حوزه بهداشت گذاشته شده است و رسالت ما را سنگین‌تر نموده است.

دکتر جمیل صادقی فر با اشاره به اینکه افزایش مراکز واکسیناسیون یکی از سیاست‌های دانشگاه می باشد و در این راستا آن نیازمندحمایت و مساعدت سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌باشیم، افزود:در بحث عزاداری هیات‌های مذهبی در ماه محرم در سطح استان در سال گذشته بسیار خوب عمل شد و جز استان‌های برتر کشور قرار گرفتیم و امسال نیز امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم، دوباره در ردیف استان‌های برتر کشور قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه تفاوت ایام عزاداری ماه محرم امسال با سال گذشته در این است که امسال عزاداری‌ها در پیک کرونا قرار گرفته در حالیکه سال گذشته اینگونه نبوده است،اظهار داشت: مصوب شده که هیچ گونه مراسم عزاداری در ماه محرم در فضای بسته نباشد، لذا لازم است که دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با برگزاری مراسم عزاداری پای کار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه