English

عماد نشاط؛

رمز موفقیت یک گلخانه در داشتن مسئول فنی متخصص است

مسئول فنی واحد گلخانه ای یزد، گفت: با وجود یک مسئول فنی متخصص، یک گلخانه دار می تواند احساس امنیت از عملکرد محصول خود داشته باشد و در واقع مسوول فنی رابطی بین گلخانه دار، کشاورز و علم روز دنیا است.

رمز موفقیت یک گلخانه در داشتن مسئول فنی متخصص است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عماد نشاط مسئول فنی واحد گلخانه ای یزد، گفت: با وجود یک مسئول فنی متخصص، یک گلخانه دار می تواند احساس امنیت از عملکرد محصول خود داشته باشد و در واقع مسوول فنی رابطی بین گلخانه دار، کشاورز و علم روز دنیا است.

عمادنشاط به وظایف و کارکرد مسئول فنی اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مسئول فنی کاهش هزینه های تولید در یک واحد گلخانه ای است و به عبارتی ارزش مسئول فنی زمانی دیده میشود که با دانش خود راندمان تولید در واحد سطح گلخانه را افزایش دهد؛ که این امر نیز با شناخت دقیق وضعیت آب و خاک و نوع اسکلت گلخانه و بذر مصرفی و حتی شناخت ملزومات مورد نیاز گلخانه در هر زمان از رشد گیاه چه در مرحله کاشت، گل دهی و برداشت است.

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد، وی اظهار داشت: هنر مسئول فنی، پیش بینی موارد مورد نیاز گیاه، طی فصل رشد در واحد گلخانه ای است تا براساس آن پیش بینی، از خسارت کاهش عملکرد جلوگیری شود. همچنین دیگر هنر مسئول فنی پیش بینی و جلوگیری از وقوع بیماری در واحد گلخانه ای؛ تا کشاورز در مرحله پیشیگیری جلوی کاهش عملکرد را بگیرد و نه در مرحله درمان.

این مسئول فنی به موارد مهمی که اکثر گلخانه داران باید به آن توجه داشته باشند اشاره کرد و بیان داشت: در واقع اطلاعات جامع از نوع بذر و نشاء مصرفی، بستر شناسی و تحلیل وضعیت آب و خاک، پیش بینی میزان نیاز گیاه برای افزایش عملکرد محصول با توجه به شناخت دقیق و علمی آب و خاک منطقه کشت و نوع محصول کاشته شده می تواند نقطه عطفی در کمک به گلخانه دار و کشاورز در جهت افزایش هم کمی و هم کیفی محصول باشد.

وی آنالیز دقیق و کامل خاک، آن هم قبل از کاشت محصول را یکی از مهم ترین اصول درگلخانه دانست و اظهار داشت: یکی از مهم ترین اصلی که متاسفانه در اکثر گلخانه های استان رعایت نشده است؛ آنالیز دقیق است چرا که با آنالیز کامل خاک ،آب و وضعیت پوشش و سازه گلخانه می توان یک برنامه جامع غذایی برای واحد گلخانه ای از قبل از وقوع خسارت به گلخانه پیاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر