English

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد؛

نظام مهندسی کشاورزی یزد پیشتاز کشور در خدمات الکترونیک و امور اراضی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در نشست خبری گفت: در بسیاری از زمینه ها به ویژه خدمات الکترونیکی و امور اراضی سازمان پیشتاز در کشور بودیم.

نظام مهندسی کشاورزی یزد پیشتاز کشور در خدمات الکترونیک و امور اراضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمدرضا خلف باغی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد گفت:  سازمان نظام مهندسی کشاورزی سازمان بهره بردار محور و عضو محور است که چهار هزار عضو حقیقی و حقوقی دارد.

وی افزود: از طریق اشتغال به ۵۰۰ نفر به طور پاره وقت ارجاع کار می دهیم و در زمینه وظایف فنی مهندسی در واحدهای تولیدی، نظارت بر طرحهای توجیهی و نقشه ها، مشاوره و خدمات ارائه خدمت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ۲۶ رشته در زمینه کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست در این سازمان جای گرفته اند و اعضای سازمان از فارغ التحصیلان این رشته ها هستند.

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد گفت: امروز فارغ التحصیلان محیط زیست در تهیه طرح های ارزیابی زیست محیطی همکاری دارند همچنین بخش HSE در کارخانه های بالای ۵۰ نفر کارگر بر مبنای قانون هوای پاک برای اولین بار در کشور توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد اجرایی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه استان یزد یک استان کویری محسوب می‌شود و محدودیت های طبیعی زیادی دارد به هیچ عنوان موافق کمرنگ شدن موضوع کشاورزی در این استان نیستیم.

خلف باغی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در زمینه صدور پروانه دام پروری، شیلات، گیاهپزشکی، گلخانه و .. اقدامات خوبی انجام داده است همچنین یک سال گذشته تفاهم نامه امور اراضی را برای اولین بار در کشور برقرار کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد از پیشتازان سازمان‌ها در خدمات کیفی و کمی بوده و به دلیل اینکه ابزار و امکانات ما بسیار فراهم است می‌توانیم پیشنهادهای جدید مانند امور اراضی را شروع به کار کنیم.

وی گفت: این سازمان ۲۲ پرسنل دارد و با توجه به این که هیچ منبع درآمدی دولتی نداریم مدیریت این پرسنل بسیار خوب انجام شده است.

وی از راه اندازی سامانه امور اراضی در هفته دولت خبر  داد و گفت: با حمایت استانداری یزد این سامانه برای اولین بار در کشور به صورت الکترونیکی را اندازه می‌شود و می‌توان گفت نظام مهندسی کشاورزی یزد در نرم افزاری کردن خدمات پیشتاز از ادارات دولتی بوده است.

خلف باغی عنوان کرد: سعی کردیم موانع را حذف و در صدور پروانه تسریع ایجاد کنیم تا کمک بیشتری برای سرمایه گذاران در گرفتن و تغییر کاربری زمین وجود داشته باشد و در این خصوص فقط ۶۰ روز تا واگذاری زمین به سرمایه گذار زمان نیاز داریم و این می تواند برای سرمایه گذاری های جدید نوید بخش باشد.

وی در خصوص برنامه های رفاهی برای اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد گفت: این سازمان در سال‌های گذشته دورهمی های اعضا را برگزار کردیم همچنین بیمه تکمیلی، وام قرض الحسنه، تسهیلات مسافرتی و زیارتی و راه اندازی تیم های ورزشی را برای هم اعضا و هم بهره برداران داشتیم.

وی گفت: خلف باغی در زمینه صدور پروانه اشتغال عنوان کرد: برخی استعلامهای غیرضروری را حذف کردیم به طوریکه ۲۲۷ درصد نسبت به سال ۹۷ پروانه گلخانه ها افزایش داشته همچنین ۲۳۳ درصد رشد پروانه بهره برداری و در زمینه دامپروری ۱۳۸ درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی توسعه کشت نداریم گفت: تغییر نوع کشت و تغییر باغ به گلخانه برای مصارف تجاری آن انجام می شود.

وی در ادامه بیان کرد: 2 هزار و  595 مجوز تا پایان تیرماه آماده سرمایه‌گذاری در استان بوده اند و با توجه به اینکه استان یزد ۲ درصد منابع کشاورزی کشور را در اختیار دارد با هزار و ۶۶۰ مجوز برای دریافت زمین جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی موافقت شده است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم وجود بیماری کرونا و تعطیلی های زیاد توانستیم به مدد سامانه‌های الکترونیکی در صدور پروانه و خدمات پیشتاز باشیم، گفت: جزو چهار استان برتر کشور در تعداد صدور مجوز هستیم  به طوری که طی ۴ ماه گذشته ۶۴۱ مجوز صادر کردیم که این رقم سال گذشته روزانه یک مجوز بود.

وی با بیان اینکه ما تمام آمارها را به صورت نقطه ای و مکانی ارائه می دهیم، گفت: تمام آمارهای ما از سوی سازمان جهادکشاورزی نظارت و قابل دسترس است.

رفع موانع کسب و صدور مجوز

خلف باغی افزود: در بخش صدور پروانه بهره برداری در گلخانه ها در سه ماهه اول سال رتبه اول کشوری را دریافت کردیم که فاصله زیادی با رتبه دوم داشتیم.

وی افق نگاه این سازمان در آینده را رفع موانع کسب و صدور مجوز دانست و گفت: سعی می کنیم زمین قطعه بندی شده را آماده کنیم تا همراه با صدور مجوز به سرمایه‌گذار تحویل دهیم و این می‌تواند روند خوبی پیش روی سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

 خلف باغی در خصوص آمایش بر روی پروانه های گلخانه گفت: در شهرستان یزد و شهرستان اشکذر این کار انجام شده چون ۸۵ درصد گلخانه های استان در این دو شهرستان هستند در این پایش می توانیم نقطه به نقطه استان را در خصوص افزایش سطح ساخت، ساخت و ساز بدون پروانه و تعداد مجوز ها را رصد کنیم و مزیت این طرح آن است که در حوزه کشاورزی بافت سرمایه‌گذاری و مخاطرات آب استان در این طرح رصد می شود.

وی در ادامه به حضور اتباع بیگانه در گلخانه ها و اشتغال آنها اشاره کرد و گفت: گلخانه بهترین مکان برای اشتغال جوانان و بانوان است و باید با تمیز ترین شکل ممکن انجام شود مردم باید با مدد یکدیگر به گلخانه داری وارد شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه