English

پرونده های فضای مجازی بعضی موارد با راهکارهای عدالت ترمیمی حل می شود

سرپرست مجتمع شهید قدوسی یزد، گفت: بسیاری از جرائم و آسیب های فضای مجازی، شدید نیست و با مدیریت و ورود به موقع و میانجیگری، قبل از فرایند قضایی قابل حل است.

پرونده های فضای مجازی بعضی موارد با راهکارهای عدالت ترمیمی حل می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدنعیمی نژاد سرپرست مجتمع شهید قدوسی یزد در آیین  افتتاح دفتر حمایت از زنان و کودکان بزه دیده در فضای مجازی اظهار داشت: رویکرد اجتماعی در خصوص استفاده از فضای مجازی به واسطه عوامل مختلف و خصوصا شیوع بیماری کرونا تغییر کرده و این مسئله بسیاری از ملاحظات را تغییر می دهد.

وی افزود: در گذشته اکثر خانواده ها برای استفاده فرزندان از گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت سن و شرایط خاصی را در نظر می گرفتند و این مسئله تابع نظارت دقیق خانواده بود، اما شرایط بیماری کرونا این معادلات را تغییر داده به گونه ای که در حال حاضر یکی از دغدغه های مسولین آموزش و پرورش ما تامین 14هزار تلفن همراه برای دانش آموزان در یزد برای استفاده از آموزش مجازی است و از سویی خانواده ها به این مهم پی برده اند که رها گذاشتن فرزندان در فضای مجازی به امید نظارت‌های رسمی کافی نمی باشد و نظارت خانواده در حال حاضر بسیار پراهمیت می باشد.

این مقام قضایی با اشاره به عدم وجود یک اینترنت ملی و امن در کشور، اظهار داشت: ایجاد زیر ساخت هایی برای به حداقل رساندن آسیب های فضای مجازی برای دانش آموزان به ویژه نواجوانان ضروری است.

وی آموزش و اطلاع رسانی را یکی از راهبرد های مهم در زمینه کاهش آسیب های فضای مجازی برشمرد و بیان داشت: وقتی شرایط جامعه استفاده از فضای مجازی را لاجرم کرده است باید برای برای کاهش آسیب های احتمالی، تدابیر لازم را با ارائه آموزش های کاربردی به خانواده ها و نوجوانان اتخاذ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر