English

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

کاهش حوادث معیار آموزش شهروندی است

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: آموزش شهروندی باید در خدمت آگاهی بخشی به مردم و در راستای کاهش خطرات و سوانح باشد.

کاهش حوادث معیار آموزش شهروندی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباس ملازینلی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در دیدار با سرپرست و پرسنل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یزد به مناسبت روز آتش نشان اظهار کرد: آتش نشانی یکی از شغل هایی است که مردم از هر نظر به آن اعتماد دارند.

وی از برگزاری جشنواره یزد ایمن خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف کاهش عملیات های میدانی آتش نشانی از طریق فرهنگ سازی و آموزش برگزار می شود، اظهار کرد: این جشنواره از هفتم مهرماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در این جشنواره  شهروندان با آموزش های گوناگونی از قبیل معرفی نقاط نا ایمن، نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی و جعبه های آتش خاموش کن، مواد آتش زا، غرق شدگی، آتش سوزی در مجتمع های مسکونی و آپارتمانی و اقدامات اولیه در مواجهه با آتش سوزی و سوختگی همراه خواهند شد.

در ادامه دیدار سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: افرادی که با آموزش مردم در جهت کاهش حریق و حادثه گام بر می دارند به نوعی آتش نشان هستند.

سید محمد میرجلیلی با بیان اینکه سرعت حضور در محل حادثه و به طور کلی کاهش حوادث دو شاخص خوب برای آتش نشانی یزد است، افزود: کارمندان آتش نشانی با نگاه مشارکتی و دغدغه سازمانی راه حل هایی را برای بهتر شدن خدمات ارائه می دهند و این جای قدردانی دارد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه اعزام نیروی آتش نشان از زمان اعلام حادثه تا استقرار در خودرو باید کمتر از یک دقیقه باشد و همکاران ما این زمان را به 40 ثانیه رساندند، افزود: با همکاری سازمان فاوا شهرداری یزد اپلیکیشن مکان نما برای پیدا کردن سریعتر محل وقوع حادثه بزودی رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه آتش نشانی یزد از نظر استانداردها جایگاه خوبی دارد ولی به تجهیزات بیشتری نیاز داریم، خاطرنشان کرد: آتش نشانی باید از ابزار مدرن استفاده کند که یکی از آنها توپ های خاموش کننده آتش است که توسط آتش نشانی یزد تهیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر