English

رییس سازمان فرهنگی . هنری شهرداری یزد؛

تولید آثار ویژه ماه محرم در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری است

رییس سازمان فرهنگی . هنری شهرداری یزد گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی که در سال جاری با آن مواجه بودیم لذا بخشی از برنامه های هیئت ها به سمت فضای مجازی و عدم حضور فیزیکی مردم حرکت کرد که این سازمان نیز در زمینه تامین تجهیزاتی مثل نور، صوت و دیگر اقلام در حد توان حمایت هایی را انجام داد همچنین حمایت از تولید آثار فاخر در دستور این سازمان قرار دارد.

تولید آثار ویژه ماه محرم در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری است

به گزارش خبرگزاری موج یزد،عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد سه شنبه شب در آیین رونمایی از کتاب هفت شهر عشق در برنامه تلویزیونی و اما امشب افزود: با توجه به دستورالعمل‌هایی که در زمینه مقابله با کرونا ابلاغ شده بود بخش زیادی از مراسم ایام عزاداری سالار شهیدان در یزد با رویکردی متفاوت برگزار شد و به لحاظ جمعیتی امکان گردهمایی افراد و شور همیشگی وجود نداشت اما این شور حسینی به گونه ای دیگر و بسیار پرشورتر وجود داشت و برنامه ها با رویکرد جدید انجام شد.

وی ادامه داد: در ایام محرم حضور بسیار زیاد مردم به گونه ای است که قابل وصف نیست همچنین در برنامه های دیگری مثل ایام ولادت امام مهدی (عج) و برخی دیگر از اعیاد این حضور پررنگ است و امسال به دلیل کرونا شلوغی و شور کمتری را از لحاظ جمعیتی شاهد بودیم اما مردم مسلمان و شیعیان باستانی یزد با حفظ فاصله اجتماعی و خالصانه و پرشورتر این مراسم ها را برگزار کردند و به حق لایق عنوان حسینیه ایران هستند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی  ورزشی شهرداری یزد گفت: این سازمان نیز در راستای وظیفه ذاتی خود و در انجام رسالتی که بر عهده دارد و در نقشی هر چند کوچک و حمایت از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می پردازد و بویژه در سال های اخیر فعالیت ها از سمت عمرانی و شهری به سمت فرهنگی نیز سوق داده شده و مورد توجه قرار گرفته است.

ملازینلی افزود: شهرداری به عنوان دستگاهی بزرگ  و متولی شهر، وظیفه فرهنگی را نیز بر عهده دارد و بویژه در شهر میراث جهانی یزد با تمدنی فاخر که داریم فعالیت های زیادی در زمینه کمک به فرهنگ و بویژه مواریث ملموسی که داشته، انجام شده است.

وی ادامه داد: حفظ خرده فرهنگ ها می تواند نقش مهمی در حفظ فرهنگ پیشینیان از سیلاب ویرانگر ضد فرهنگی باشد لذا شهر میراث جهانی یزد سوابق ارزشمندی را دارد که از بزرگترین و ناب ترین آن در ماه محرم و تکریم ائمه اطهار و برگزاری مراسم های روضه خوانی و دیگر مراسم ها در یزد است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی که در سال جاری با آن مواجه بودیم لذا بخشی از برنامه های هیئت ها به سمت فضای مجازی و عدم حضور فیزیکی مردم حرکت کرد که این سازمان نیز در زمینه تامین تجهیزاتی مثل نور، صوت و دیگر اقلام در حد توان حمایت هایی را انجام داد همچنین حمایت از تولید آثار فاخر در دستور این سازمان قرار دارد که یکی از این موارد حمایت از کتاب هفت شهر عشق که نگاهی نو به حماسه کربلا دارد انجام شد و با حضور نزدیک به ۷۰ چهره کشوری سی دی صوتی این کتاب نیز تهیه و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ملازینلی اظهار داشت: تعزیه خورشید فرات نیز با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به صحنه خواهد رفت و البته به صورت حضوری تعداد محدودی با حفظ فاصله گدای اجتماعی حضور دارند و برنامه توسط صدا وسیمای یزد ضبط و علاوه بر این سازمان از طریق فضای مجازی نیز برای مردم پخش خواهد شد و توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین و حمایت از فعالیت های فرهنگی در این مناطق در راس فعالیت های این سازمان قرار دارد همچنین طی هماهنگی انجام شده آثار تهیه شده در زمینه کتاب هفت شهر عشق از صدای مرکز یزد و همچنین دیگر بخش های صدا وسیما پخش خواهد شد.

مدیر موسسه معارف امامت اهل بیت (ع) یزد نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه کتاب های زیادی در زمینه عاشورا منتشر شده اما هیچ کدام به صورت کامل شرح وقایع کربلا را در بر نداشت لذا با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی  ورزشی شهرداری یزد و تعداد دیگر از ارگان ها کتاب هفت شهر عشق منتشر شد که همه وقایع کربلا را در برگرفته است.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی افزود: همچنین با حمایت این سازمان و حضور بیش از ۷۰ بازیگر مطرح کشوری سی دی صوتی این کتاب نیز تهیه و در معرض استفاده عمومی قرار خواهد گرفت و فایل متنی این کتاب نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: امیدواریم در زمینه افزایش سرانه مطالعه نقشی هر کوچک را توانسته باشیم، انجام دهیم و در این کتاب سعی شده با ذائقه همه اقشار جامعه مطالب نوشته شود و مسابقه هایی نیز برگزار شده و خواهد شد و بیش از ۳۰ صفحه این کتاب نیز مستندات و آدرس های شرح وقایع است که در کتاب منتشر شده است .

در پایان این مراسم میرزا غلامحسین زارع شاعر مهریزی نیز اشعاری قرائت کرد و با حضور جمعی از مسئولان از کتاب هفت شهر عشق ، نگاهی نو به حماسه عاشورا رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه