English

سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد بررسی شد؛

بررسی راه اندازی سامانه امور اراضی به عنوان دستاورد سال جهش تولید

سامانه امور اراضی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد با حضور سازندگان آن بررسی شد.

بررسی راه اندازی سامانه امور اراضی به عنوان دستاورد سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جلسه بررسی سامانه امور اراضی با حضور مهندس صادقیان معاون امورهماهنگی عمرانی استاندار یزد، آخوندی مشاور معاون استاندار یزد، محمدرضا خلف باغی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد، معاونین سازمان و مجری سازنده این نرم افزار فروردین ماه ۹۹ برگزار شد.

محسن صادقیان معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار یزد راه اندازی سامانه امور اراضی را یکی از دستاوردهای سال جهش تولید عنوان کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه تسریع در امر تولید یکی از شاخصه های این دولت می باشد با راه اندازی این سامانه در این امر می توان گام های مثبتی برداشت.

وی پس از جلسه ای سه ساعته با مشاهده و بررسی کلیه مراحل این‌ سامانه نکته نظرات را ارایه داد و افزود: با راه اندازی این سامانه فرآیند واگذاری ها، مجوزها و تغییرکاربری امور اراضی بصورت الکترونیکی انجام میشود که این امر در زمینه  کاهش هزینه ها، زمان و مصرف بهینه از  منابع، دستاورد بزرگی تلقی می شود.

در این جلسه رییس سازمان نظام مهندسی از راه اندازی سامانه ای دیگر بانام کشاورزیار سخن به میان آورد و گفت: تمام تدارکات رونمایی از این سامانه، ۵ اسفند ماه ۹۸ که مصادف با روز مهندس بود صورت گرفت که به دلیل شیوع بیماری کرونا با دریافت نامه های ابلاغی تمامی مراسمات کنسل شد.

در ادامه با تماس تصویری با مدیرعامل سامانه کشاورزیاز توضیحاتی درباره این سامانه ارایه گردید.

محسن صادقیان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه نظام مهندسی کشاورزی در جهت پیشرو بودن در امر استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین، اظهار داشت: به دلیل شرایط پیش آمده با شیوع بیماری کرونا بیشتر بخشهای خدمات، حمل و نقل، گردشگری، صنعت آسیب دیده است و تنها حوزه ای که کمترین آسیب را داشته است بخش کشاورزی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر مجموعه ها اکثر امور را در فضای مجازی انجام میدهد و اینکه مجموعه نظام مهندسی پیش از این به فکر مجازی کردن امور  بوده است ارزش آن را دو چندان می کند.

محسن صادقیان تصریح کرد: بیشترین موضوعی که مورد بحث قرار میگیرد این است که ما در بخش تولید کار و حمایت می کنیم اما در بازار فروش آن به دلیل بی توجهی به امور آموزش، اطلاع رسانی، ترویج در بخش کشاورزی ضعیف عمل شده و موفق نبوده ایم.

وی افزود: در بخش بازار باید از چرخه تولید تا مصرف کشاورزان را حمایت کرد.

معاون امور هماهنگی استاندار گفت: آنگونه که مشخص است با راه اندازی سامانه کشاورزیار، دلالان مجاز و غیرمجاز نیز مشخص خواهند شد و کشاورزان نیز بصورت آنلاین، تلفنی و شبانه روزی از کارشناسان فنی مهندسی می توانند راهنمایی بگیرند و این نیز یک دستاورد در سال جهش تولید محسوب میگردد.

محسن صادقیان از حمایت بخش خصوصی در زمینه های مختلف سخن به میان آورد و افزود: جهش تولید مستلزم تعامل و هماهنگی دولت، بخش خصوصی و مردم است و بهره گیری از نظرات بخش خصوصی همواره در دستور کار ما  است.

در ادامه جلسه محمدرضا خلف باغی از حضور مهندس صادقیان جهت بررسی و کارشناسی این سامانه قدردانی و تشکر نمود و  ابراز امیدواری کرد که با توکل به خدا بتوانیم

 قول هایی که داده ایم را در راستای اهداف  پیش بینی شده دولت عملیاتی کنیم و دغدغه دولتمردان  را رفع کنیم.

در‌ پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات و فعالیت های مهندس خلف باغی در سال ۹۸ تقدیر گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر