English

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد؛

اهمیت محیط های دانشگاهی در شکل‌گیری مفهوم سرمایه اجتماعی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توجه دقیق به محیط‌های دانشگاهی امنیت بین دانشجویان و شکل‌گیری مفهوم سرمایه اجتماعی را ارتقا می دهد.

اهمیت محیط های دانشگاهی در شکل‌گیری مفهوم سرمایه اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دومین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی که با حضور ۳۰۰ نفر از استادان و دانشگاهیان کشور در دانشگاه یزد برگزار شد، افزود: توجه علمی و دقیق به محیط‌های دانشگاهی امنیت بین دانشجویان و شکل‌گیری مفهوم سرمایه اجتماعی را ارتقا می دهد.

وی از سرمایه اجتماعی به عنوان پایه‌های ایجاد و حفظ توسعه پایدار جامعه یاد کرد و گفت: همانگونه که در ذات مفهوم پایداری ویژگی ماندگاری برای نسل‌های آینده موجود است در رابطه با این سرمایه، ماندگاری ذاتی، صمیمیت و حسن نیت روابط اجتماعی به صورت ماندگار وجود دارد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهارداشت: افزایش فردگرایی در جامعه کنونی سبب شد تا اهمیت بیشتر محیط کالبدی در راستای نزدیکی افراد به یکدیگر و ایجاد تعاملات اجتماعی در فضاهای دانشگاهی را طلب کند.

به گفته نظرپور، جایگاه فضاهای کالبدی دانشگاه‌ها تاثیر مهمی در ایجاد رفتارهای اجتماعی و  حیات‌ جمعی به خصوص در اوقات فراغت، نیاز فطری به تعامل اجتماعی، گفت‌وگو ، ابراز احساسات و تبدیل تنش‌ها به هم‌زیستی را دارد.

وی اظهارداشت: بدون شک حیات‌جمعی در فضاهای دانشگاهی در گرو ترویج تعامل اجتماعی، جذب افراد و گروه‌های مختلف، امنیت اجتماعی و ایجاد فضاهایی فعال و سرزنده است.

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر حضورپذیری و تعاملات اجتماعی براساس دیدگاه‌های محققان شامل سرزندگی، زیبایی بصری ،نگهداری و مراقبت از فضا به‌ طور خاص و دسترسی مناسب به امکانات است.

نظرپور تاکید کرد: برقراری رابطه اجتماعی در فضاهای دانشگاهی چه در سطح صحبت دوستانه و چه در سطح ارتباطات عمومی یا گروهی، جریانی است که می‌توانند ارتباطات فرهنگی و اجتماعی را توسعه دهند.

وی افزود: مطالعه مسائل مربوط به سرمایه اجتماعی، بررسی جنبه‌های روان‌شناسی روابط انسانی را نیز ایجاب می‌کند و از آنجا که روابط اجتماعی در بسترهای کالبدی شکل می‌گیرند، مطالعه اجتماع‌پذیری در فضاها لازم و ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر