English

استاندار یزد؛

نظارت بر پیشگیری از آلایندگی‌ واحدهای صنعتی جدی پیگیری شود

استاندار یزد گفت: در صدور مجوزها برای واحدهای صنعتی در مناطق مختلف استان یزد باید مقررات دقیق توسط دستگاه‌ها اعمال شود و نظارت‌ها بر پیشگیری از آلایندگی‌ باید همواره مورد نظر جدی متولیان امر قرار گیرد.

نظارت بر پیشگیری از آلایندگی‌ واحدهای صنعتی جدی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد گفت: حفظ محیط زیست از جمله رسالت‌های مهم همگانی است، علاوه برآحاد مردم ،مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان در این مورد مسوول هستند، این کار باید با فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

محمدعلی طالبی در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان  یزد افزود: مطالبه‌گری مردم و رعایت مقررات و استانداردها توسط تمام واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی در کنار فرهنگ‌سازی با بهره‌گیری از رسانه‌ها موضوع مهم و اساسی در حفظ محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص کارهای خوبی در استان با همکاری رسانه‌ها و همراهی مردم و مسوولان تاکنون انجام شده است بر تداوم آن و اقدام‌های بیشتر در راستای حفظ محیط زیست تاکید کرد.

استاندار یزد گفت: انجام برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی بیشتر توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی به خصوص در بین قشر جوان و سایر مردم از دیگر مسائلی است که باید مدنظر مسئولان و مردم  قرار گیرد.

طالبی بیان داشت: توجه به محیط زیست را باید از مهمترین شاخص‌های توسعه پایدار در استان یزد ذکر کرد که هرگونه بی‌توجهی به آن مشکلاتی را در این فرایند به وجود می‌آورد و باید به این مساله عنایت خاص داشت.

وی اظهارداشت: در صدور مجوزها برای واحدها در مناطق مختلف استان یزد باید مقررات دقیق توسط دستگاه‌ها اعمال شود و نظارت‌ها بر پیشگیری از آلایندگی‌ باید همواره مورد نظر جدی متولیان امر قرار گیرد.

به گفته استاندار یزد ،اولویت‌بندی فعالیت در عرصه محیط زیست و همچنین برخورد قانونی با متخلفان با اعمال اخطار و غیره از دیگر موارد مهمی است که باید اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا به آن توجه کنند.

طالبی یادآورشد: برای حفظ محیط زیست یک دستگاه و یا یک فرد مسوول نیست بلکه همه باید وظایف خود را در کنار مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی به نحو مناسبی در استان انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه