English

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان:

مشکلات صنعت گردشگری نداشتن بودجه در بحث بازاریابی است

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بازاریابی و بردندینگ از مشکلات صنعت گردشگری در اصفهان است.

مشکلات صنعت گردشگری نداشتن بودجه در بحث بازاریابی است

به گزارش خبرنگار خبر گزاری موج اصفهان، سحر امینی در همایش سالانه گردشگری محور توسعه پایدار متن سخنرانی مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون وکشاورزی اصفهان را قرائت نمود: توسعه پایدار فرایند تغییر است که با نیازهای حال و آینده باید همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای رسیدن به توسعه پایدار مولفه هایی نیاز  است افزود: در رسیدن به این هدف ، مقصد خاصی را باید دنبال نمود که  تبلیغات برندینگ و بازار یابی   میتواند به حل این مشکل بشتابد.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان به مشکلات گردشگری اشاره کردو ادامه داد: از مشکلات ما در این راه بودجه نداشتن برای بازاریابی و برندینگ کردن است در حالیکه شهرهای اکثر کشورها بودجه بالایی به بحث صنعت گردشگری اختصاص می دهند.

وی مطرح کرد توسعه پایدار ابعاد فراوانی دارد که در حوزه های اجتماعی اقتصادی و زیست میحطی می توان به آن پرداخت.

امینی در پاسخ به این سوال که توریسم چگونه می‌تواند منجر به توسعه پایدار شود؟ توضیح داد: از زاویه گردشگری اصفهان، ما نیازمند تأمین سرفصلهای موفقیت که مدیریت هدف، تدوین برنامه های توسعه و  سیاست مقصد در شاکله  استفاده ازعوامل تولید و مدیریت نوین منطقه و مقصد می‌شود، هستیم.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: وضعیت اصفهان در صنعت گردشگری دچار ضعف شده است و این یعنی  صنعت گردشگری اصفهان نیازمند توسعه یکدست و همگون با تمام قابلیتها و ظرفیت های استان است.

وی اضافه کرد: گام‌های اصلی رسیدن به توسعه پایدار در حوزه گردشگری از نگاه فعالان اقتصادی در سه بخش طراحی محصول، تبلیغات و برندینگ و توسعه متوازن گردشگری در اصفهان با تمرکز برکلیه ظرفیت‌های استانی و با ایجاد زنجیره‌های گردشگری از ظرفیت‌های برون‌استانی است.

در صنعت گردشگری پکیج های طراحی شده کمک زیادی به گردشگران آن منطقه می کند

امینی گفت: ماحصل پکیج از دید مشتریان گردشگری شامل  عناصر ملموسی است که اصول آن بر اساس مقصد مورد نظر تهیه  می‌شود و از نگاه گردشگری یک تجربه قابل‌درک است و  پنج عنصر محیط و جاذبه‌های مقصد، خدمات و تسهیلات مقصد، دسترسی مقصد و ذهنیت و ادراک مقصد و قیمت ازنظر مصرف‌کننده را دربرمی گیرد

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد:  مقصد گردشگری از طریق ایجاد محصول جدید می‌تواند در چارچوبی یکسان به‌عنوان اهرمی عمل کند که موجب افزایش مشتری شود. بنابراین مدیریت بازاریابی گردشگری باید پیوسته در پی یک مارکتینگ میکس باشد تا بتواند ترکیب درستی از عناصر سودآور را در مقصد اصلی ایجاد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه