English

ایجاد مجتمع گردشگری دریایی در بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از ایجاد مجتمع گردشگری دریایی در بخش خشکی و دریایی بندر انزلی خبر داد.

ایجاد مجتمع گردشگری دریایی در بندر انزلی

به گزارش خبرگزاری موج از انزلی، حسین چراغی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه طرح توسعه گردشگری دریایی در این بندر اظهار کرد: گردشگری دریایی به لحاظ ایجاد اشتغال و جذب گردشگر در بخش دریایی می‌تواند برای گیلان بسیار موثر باشد.

وی به نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مجتمع گردشگری دریایی در گیلان اشاره کرد و افزود: با توجه به حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساماندهی گردشگری دریایی در گیلان، منطقه بندر انزلی برای هدایت گردشگران دریایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه گردشگری در ساحل از برنامه‌های تدوین شده در بندر انزلی است، تصریح کرد: ایجاد مجتمع گردشگری دریایی باید برای سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی داشته باشد.

چراغی، مجتمع گردشگری دریایی بندر انزلی را دارای دو بخش خشکی و دریا خواند و بیان کرد: در بخش خشکی مجتمع مذکور تفریح‌های مربوط به خشکی وجود دارد و بخش دریایی، گردشگری دریایی را پوشش می‌دهد.

وی به وجود ۶۴۲ مارینا در تمام دنیا اشاره کرد و گفت: در کشور ترکیه ۳۳ مارینا وجود دارد و اگر این اتفاق در بندر انزلی بیفتد به عنوان نخستین مارینا و مجتمع گردشگری دریایی در کشور می‌تواند ایجاد شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه مجتمع گردشگری دریایی استعداد ویژه‌ای به منظور جذب گردشگر دریایی برای استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: از نیمه سال گذشته و امسال طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر انزلی به بخش خصوصی واگذار شده است.

چراغی به سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای ساخت سیلو، انبار و مخازن روغن خوراکی در سال ۹۴ در بندر انزلی اشاره کرد و یادآور شد: امسال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر انزلی ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و می‌تواند استعدادهای این بندر در حوزه‌های مختلف را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه دو طرح قدیم و طرح توسعه جدید در بندر انزلی داریم، اظهار کرد: طرح توسعه جدید بندر انزلی شامل اسکله‌های سوخت، مجتمع کشتی‌سازی، کانون شماره ۲ غلات، اسکله‌های کانتینری و انبارهای عمومی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان متذکر شد: ایجاد مجتمع گردشگری دریایی و ترمینال مسافری در اسکله شماره یک بندر انزلی برنامه‌ریزی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی