English

منطقه ویژه اقتصادی آستارا مسیر اصلی نوستراک است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: منطقه ویژه اقتصادی آستارا مسیر اصلی کریدور شمال ‌ جنوب «نوستراک» است.

منطقه ویژه اقتصادی آستارا مسیر اصلی نوستراک است

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، حسین چراغی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به عنوان یکی از مسیرهای اصلی در کریدور شمال به جنوب نقش مهمی در اقتصاد و توسعه دریامحور ایفا می‌کند.

وی میزان پیشرفت بندر آستارا را ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: بندر آستارا به لحاظ فیزیکی می‌تواند دو میلیون تن کالا را پشتیبانی کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تصریح بر اینکه اکنون ظرفیت بندر آستارا ۶۰۰ هزار تن است، افزود: از چهار پست اسکله‌ای که در فاز نهایی باید ساخته شود، یک پست اسکله به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت اسکله دوم بندر آستارا به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: با افتتاح این اسکله ظرفیت عملیاتی بندر به یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

چراغی ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال توسط دولت و بخش خصوصی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، از مقدار مذکور ۱۸۰ میلیارد ریال توسط دولت در بخش زیرساخت‌ها، ایجاد موج‌شکن، لایروب و آب‌خور بندر آستارا هزینه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر آستارا اشاره کرد و یادآور شد: بخش‌ خصوصی در بخش روساخت‌ها و ایجاد اسکله بندر آستارا سرمایه‌گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری فاز نهایی بندر آستارا در هفته دولت امسال به حدود ۱۰۰ میلیارد دیگر سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا در جدول زمان‌بندی تعیین شده تحقق یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه