English

افزایش آمار تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: آمار تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی آستارا تیرماه امسال به مثبت ۵ افزایش یافته است.

افزایش آمار تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، حسین چراغی ظهر امروز در نشست مشترک با فرماندار این شهرستان در راستای پروژه منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: آمار تخلیه و بارگیری در بندرانزلی همواره مثبت و با رشد همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار بندر آستارا در تخلیه و بارگیری کالا طی فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه امسال منفی بود، افزود: در تیرماه امسال آمار تخلیه و بارگیری بندر آستارا به مثبت پنج افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تصریح بر اینکه در تیرماه سال گذشته تعداد کشتی‌های مستقر در بندر آستارا یک فروند بود، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال جاری به ۱۰ فروند کشتی افزایش یافته است و در مدت دو هفته پیش دو کشتی ۶ هزار تنی از مقصد قزاقستان با هدف تخلیه بار در منطقه ویژه اقتصادی آستارا پهلو گرفته بودند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در بندر انزلی به لحاظ لایروبی وجود داشت، بندر از این لحاظ از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.

چراغی اولویت لایروبی بندر آستارا را یکی از دغدغه‌های بنادر و دریانوردی استان دانست و تصریح کرد: تجهیزات لایروبی در اردیبهشت ماه امسال به این بندر مرزی اعزام شد.

وی نگاه به بنادر استان گیلان را متوازن خواند و خاطرنشان کرد: ساختار سرمایه‌گذاری خوبی در بندر انزلی برقرار بوده و در تلاش هستیم این ساختار نیز در بندر آستارا پیاده‌سازی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بحثگذرنامه یکی از دغدغه‌های ما در زمینه ورود کشتی‌های تجاری خارجی به مرز دریایی بندر آستارا محسوب می‌شود، یادآور شد: یکی از لازمه‌های تحقق این امر، استقرار نماینده گذرنامه در بندر مذکور است.

وی ادامه داد: یک مسیر ورودی برای حضور نیروی دریایی در منطقه ویژه اقتصادی آستارا نهایی شده و تنها مشکل آن شن‌ریزی است که امیدواریم این مشکل نیز در اسرع وقت برطرف شود.

به گفته چراغی، فضای سرپوشیده موجود در انبارهای اسکله در متنوع کردن سبد کالایی این شهرستان نقش تاثیرگذاری دارد و می‌توان به واسطه این امتیاز موجود، محصولات متنوعی را در بندر آستارا تخلیه و بارگیری کرد.

وی توسعه متوازن را مشمول همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط عنوان کرد و گفت: در گیلان با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای که دارد با توجه به نیازهای هر منطقه می‌توان بنادر دیگری را راه‌اندازی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه